فوتبال چین در تبریز رونمایی شد
فوتبال چین در تبریز رونمایی شد

تیم ملی چین برای اولین بار در جام ملت‌های ۱۹۷۶ در تبریز به مصاف حریفان خود رفت. فرهاد صداقت داور پیشکسوت فوتبال تبریز در گفت وگو با خبرنگارانگفت: تیم ملی فوتبال چین برای اولین بار در جام ملت های ۱۹۷۶ در تبریز رونمایی شد و پیش از آن سابقه حضور در جام ملت‌های آسیا را […]



تیم ملی چین برای اولین بار در جام ملت‌های ۱۹۷۶ در تبریز به مصاف حریفان خود رفت.

فرهاد صداقت داور پیشکسوت فوتبال تبریز در گفت وگو با خبرنگارانگفت: تیم ملی فوتبال چین برای اولین بار در جام ملت های ۱۹۷۶ در تبریز رونمایی شد و پیش از آن سابقه حضور در جام ملت‌های آسیا را نداشت.

وی در مورد خاطرات برگزاری جام ملت‌ها‌ در تبریز می‌گوید: با اینکه در گروه اول مسابقات تیم ملی ایران حضور نداشت، اما در هر ۳ بازی تماشاگران تبریزی بیش از نیمی از ظرفیت ورزشگاه باغشمال تبریز را تکمیل کرده بودند و استقبال خوبی از سوی مردم تبریز از این گروه صورت گرفت.

وی درباره تیم‌های این گروه گفت: کویت با مربی مشهور برزیلی، ماریو زاگالو در تبریز حضور یافته بود و برای همین این تیم بین تماشاگران تبریز محبوب بوده و بعد از پایان هر بازی هم بازار امضا از زاگالو داغ بود. کویت تیمی بسیار جوان و منسجمی بوده و استحقاق رسیدن به دیدار نهایی را هم داشت.


تیم ملی چین در باغشمال تبریز

مالزی در آن زمان از تیم‌های خوب آسیا به شمار می‌رفت و در روزهایی که کره جنوبی، ژاپن و چین حرفی برای گفتن در فوتبال آسیا نداشتند، این تیم مالزی بود که خود را به مرحله نهایی مسابقات رسانده بود.

صداقت در مورد تیم چین هم گفت: چینی‌ها برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا حضور یافته بودند و کاملا تیمی ناشناخته‌ای بودند، با این وجود توانستند مالزی را حذف و به نیمه نهایی صعود کنند.

معاون سابق اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، بازتاب مسابقات برگزار شده در تبریز گفت: در روزهایی که تلویزیون بازی‌های گروه تبریز را پخش نمی‌کرد و روزنامه ورزشی و اینترنت و فضای مجازی نبود، میزبانی تبریز بازتاب خوبی در بین فوتبالدوستان این شهر داشت.


گل کویت برابر چین- ورزشگاه تختی(باغشمال) تبریز

وی در مورد خاطره‌ای از این مسابقات یادآور شد: راستش حرف ۴۸ سال پیش است و خاطره خاصی در ذهنم نیست جز اینکه تماشاگران تبریزی تیم کویت را تشویق می‌کردند. البته تیم مالزی یک بازیکن به اسم “احمد بکر” داشت که تماشاگران تبریزی وی را “احمد پَکَر” صدا می‌زدند.

پایان پیام/۶۰۰۱۷