فعالیت ۳۶۰۰ ورزشکار دارای بیمه ورزش بدنسازی در آذربایجان شرقی/ فعالیت ۳۰ باشگاه بدنسازی اختصاصی بانوان در استان
فعالیت ۳۶۰۰ ورزشکار دارای بیمه ورزش بدنسازی در آذربایجان شرقی/ فعالیت ۳۰ باشگاه بدنسازی اختصاصی بانوان در استان
رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام آذربایجان‌شرقی درباره تعداد ورزشکاران سازمان یافته این هیات در سطح استان گفت: بر اساس بیمه ثبت شده بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ ورزشکار بدنسازی در استان داریم که تقریبا نیمی از این ورزشکاران آقا و نیم دیگر خانم هستند.

به گزارش قلم پرس، مقصود نبیل‌پور عصر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در مدت حدود ۶ ماه که هیئت بدن‌سازی را تحویل گرفته‌ایم، ۱۳ مسابقه استانی برگزاری کرده‌ایم و در همه مسابقات برگزار شده، ورزشکارانی را  به مسابقات قهرمانی کشوری اعزام کرده‌ایم.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش اندام آذربایجان‌شرقی افزود: طی شش ماه گذشته ۹۲ مدال در رشته‌های مختلف کسب کرده‌ایم و این در حالی است که در طول پنج سال گذشته فقط ۸۹ مدال گرفته‌ شده بود.

وی ادامه داد: در ۶ ماه گذشته ۷ نفر از ورزشکاران استان به عضویت تیم ملی درآمده‌اند، در حالیکه در سال‌های گذشته و در بهترین حالت یک نفر در تیم ملی حضور داشت. در کنار این موضوع، برای مسابقات داور هم اعزام کرده‌ایم و در کنار پیشرفت ورزشکاران برای رشد داوری هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام آذربایجان‌شرقی به تعداد مدال‌های کسب شده توسط بانوان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه بانوان در پنج سال گذشته تعداد مدال‌های کسب شده ۱۴ مورد بود. اما در شش ماه گذشته موفق به کسب ۲۳ مدال شده‌ایم که یک نفر هم از میان آنها به تیم ملی دعوت شد که البته در نهایت لیست نهایی قرار نگرفت.

وی به تقویت هیأت‌های شهرستانی تاکید کرد و گفت: وقتی هیات استان را تحویل گرفتیم فقط در ۱۰ شهرستان هیات بدن‌سازی وجود داشت که آنها نیز به صوت کامل فعال نبودند. در کنار اینکه این هیات‌ها را حفظ کردیم، هیات ۹ شهرستان دیگر را هم فعال کردیم و این فعال‌سازی یکی از دلایل افزایش تعداد مدال‌های ورزشکاران بود.

نبیل‌پور به تعداد باشگاه‌های فعال در استان اشاره کرد و گفت: در سطح آذربایجان‌شرقی ۹۴۰ باشگاه فعال داریم که از این تعداد ۴۵۰ مورد مربوط به تبریز است. از طرفی ۶۵ درصد باشگاه‌های موجود در استان در رشته‌های مختلف ورزسی مربوط به هیأات پرورش اندام و بدنسازی می‌باشد.

رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان به حواشی به وجود آمده در انتخابات این هیأت اشاره کرد و بیان کرد: در خصوص اختلاف و حواشی بوجود آمده شایسته نیست که ما یک طرفه در مورد آن صحبت کنیم و بهتر بود رقبای ما هم حضور داشتند و پاسخ می‌دادند. چیزی که ما در ورزش می‌گوییم این است که تا اتمام مسابقه خودتان را برنده ندانید اما این دوستان قبل از انتخابات خودشان را برنده می‌دانستند.

وی درباره تعداد ورزشکاران سازمان یافته این هیات در سطح استان عنوان کرد: بر اساس بیمه ثبت شده بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ ورزشکار بدنسازی در استان داریم که تقریبا نیمی از این ورزشکاران آقا و نیم دیگر خانم هستند.

نبیل پور با بیان اینکه ۳۰ باشگاه حوزه بدنسازی اختصاصی بانوان در استان فعال ست، گفت: ورزشگاران و باشگاه های بانوان قانونمدرترین باشگاه هی استان هستند.

صابر هوشیار، دبیر این هیات نیز به موضوع مشکلات مالی و موضوع حمایت از ورزشکاران برای اعزام به مسابقات بین‌المللی پرداخت و اظهار داشت: تا به امروز ریالی از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکرده‌ایم اما در شش ماه گذشته ۲۵۷ میلیون تومان برای اعزام ورزشکاران به مسابقات و حمایت از آنها هزینه کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم این روند ادامه داشته باشد.

رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر مربیان این رشته گفت: موضوع نظارت بر مربیان یکی از ضعف‌های موجود در این هیأت است و متاسفانه ساز و کاری وچود ندارد که بتوانیم بر عملکرد مربیان نظارت کنیم.

وی افزود: متقاضیان دوه مربی‌گری، یک دوزه مشخص را سپری می‌کنند و پس از اخذ کارت مربی‌گیری اقدام به فعالیت در این رشته می‌نمایند. اما اتفاق خوبی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده این است که مدت زمان کارت‌ها ۳ ساله تعریف شده و پس از این مدت مربیان باید در دوره‌های باز آموزی شرکت نمایند.

انتهای پیام/