طرح سمپاشی بهاره در فضاهای سبز تبریز به‌زودی آغاز می‌شود
طرح سمپاشی بهاره در فضاهای سبز تبریز به‌زودی آغاز می‌شود

به گزارش قلم پرس، سیامک آسیایی در توضیح این خبر گفت: همه ساله و همزمان با فرارسیدن فصل رشد گیاهان و درختان و آغاز فعالیت آفات و بیماری ها، بازدیدهای میدانی از فضای سبز جهت پایش آفات و بیماری ها انجام می شود. وی افزود: در این پایش به محض مشاهده فعالیت آفات و قرار گرفتن […]

به گزارش قلم پرس، سیامک آسیایی در توضیح این خبر گفت: همه ساله و همزمان با فرارسیدن فصل رشد گیاهان و درختان و آغاز فعالیت آفات و بیماری ها، بازدیدهای میدانی از فضای سبز جهت پایش آفات و بیماری ها انجام می شود. 
وی افزود: در این پایش به محض مشاهده فعالیت آفات و قرار گرفتن در آستانه خسارت به گیاهان، اقدامات لازم برای سمپاشی بهاره نیز انجام می شود. 
معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز در ادامه توضیحات خود اظهار کرد: بر این اساس و طبق محاسبات، سموم مورد نیاز خریداری شده و تمهیدات لازم نیز برای اجرای طرح انجام گرفته است. اکیپ های عملیاتی سمپاشی نیز برای سمپاشی آماده هستند. 
لازم به ذکر است سوسک برگ خوار نارون و انواع شته از جمله آفاتی هستند که همه ساله خسارات قابل توجهی به فضاهای سبز تبریزوارد می کنند و سمپاشی های زمستانه و بهاره نیز برای مبارزه با این آفات انجام می شود.