ضرورت بسترسازی برای رعایت حریم و حقوق شهروندی / فعالیت ۹ هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در کشور
ضرورت بسترسازی برای رعایت حریم و حقوق شهروندی / فعالیت ۹ هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در کشور

به گزارش قلم پرس از تبریز، حمید بالغ امروز در نشست ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان بناب اظهار داشت: اگر بسترسازی حفظ حریم خانواده رعایت شود در واقع حریم امنیت عمومی را توسعه داده‌ایم و همچنین اگر از ارزش‌های متعالی خانواده صیانت کنیم، قطعاً به سمت شئون فرهنگی جامعه حرکت کرده‌ایم و باید بسترسازی برای رعایت […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، حمید بالغ امروز در نشست ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان بناب اظهار داشت: اگر بسترسازی حفظ حریم خانواده رعایت شود در واقع حریم امنیت عمومی را توسعه داده‌ایم و همچنین اگر از ارزش‌های متعالی خانواده صیانت کنیم، قطعاً به سمت شئون فرهنگی جامعه حرکت کرده‌ایم و باید بسترسازی برای رعایت حریم و حقوق شهروندی انجام شود.

وی، با اشاره به ضرورت حفظ وحدت رویه در تحقق برنامه های فرهنگی شهرستان افزود: باید عزم جدی برای یکپارچه سازی برنامه‌های فرهنگی از سوی متولیان امر صورت گیرد.

بالغ با اشاره به فرا رسبدن ایام ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا تصریح کرد: قطعاً مراسم‌ها و برنامه های شهرستان در این ایام متفاوت‌تر است از این رو در اجرای برنامه‌های این ماه تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما نیز تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهیم بود.

فعالیت ۹ هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در کشور

بخشدار مرکزی بناب نیز در این نشست با بیان اینکه فعالیت هیأت های مذهبی هیچ وقت تعطیل نخواهد شد؛ گفت: هیأت های مذهبی برگرفته از خود مردم و از بطن جامعه هستند و در روزهای سخت کرونایی بیشترین زحمات را متحمل شدند و در شرایط سخت روزهای کرونایی در امر تأمین کالاهای اساسی و بسته های معیشتی و توزیع اقلام بهداشتی فعالیت های زیادی داشته اند.

رضا لعلی افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی در سطح کشور فعالیت می کنند که در شهرستان بناب نیز ۱۵۰ هیأت مذهبی و ۵۰ مرکز نیکوکاری فعالیت می کنند که در شرایط سخت کرونایی در کنار مدافعان سلامت فعالیت های بزرگی انجام داده اند.

وی تأکید کرد: هیأت های مذهبی تعطیلی ندارند و در طول ایام کرونا در کنار مدافعان سلامت با تأمین و توزیع بسته های معیشتی کمک حال مسئولین بودند.

ضرورت برخورد با روزه خواری در ایام ماه مبارک رمضان

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب نیز در جلسه ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان با بیان اینکه در بحث الزامات و شئونات ماه مبارک رمضان نیاز است با دقت بیشتر و متفاوت‌تر از سال‌های قبل برنامه‌ریزی شود؛ گفت: متأسفانه در سال‌های قبل در سطح شهر شاهد صحنه‌هایی از عدم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان بودیم که جا دارد به این موضوع توجه اساسی شود.

حجت الاسلام رسول یگانه با بیان اینکه تعطیل شدن مراسمات مذهبی و دینی در ماه مبارک رمضان قابل قبول نیست؛ تصریح کرد: از آنجایی که بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف افراد متدین بوده است از این رو تعطیلی نمازهای جماعت قابل قبول نیست.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان باید با روزه‌خواری علنی برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر در ماه مبارک رمضان شاهد فعالیت برخی پیمانکاران و روزه خواری علنی بودیم از این رو امیدواریم امسال در خصوص جلوگیری از روزه خواری علنی و فعالیت نانوایان جدیت بیشتری صورت گیرد.

انتقاد از برخورد دوگانه در خصوص دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب نیز در جلسه ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امید می رود با کسب معارف از برکات معنوی ضیافت الهی بهره مند شویم و با رعایت الزامات و شئونات ماه مبارک رمضان آثار معنوی این ماه گرانقدر نصیب مان شود.

حبیب صدقی با انتقاد از برخورد دوگانه در خصوص دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیشترین پروتکل های بهداشتی در مساجد و مجموعه های فرهنگی صورت می گیرد ولی مسئولیت برخورد با کسانی که پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نمی کنند، با چه کسی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب افزود: وقتی به مسائل فرهنگی، مذهبی و دینی می‌رسیم باید دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت و اجرایی شود ولی هیچ مجموعه‌ای با برگزاری مراسم‌های عروسی برخورد نمی‌کند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱