صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری کالای غیرنفتی آذربایجان‌شرقی به ۹۲ کشورجهان
صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری کالای غیرنفتی آذربایجان‌شرقی به ۹۲ کشورجهان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه ابتدایی سال‌جاری بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار کالا از این استان به ۹۲ کشور صادرشده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدجعفر عظمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار صادرات غیرنفتی استان شاهد روند افزایشی در بخش کشاورزی، مواد معدنی و صنایع […]



مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه ابتدایی سال‌جاری بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار کالا از این استان به ۹۲ کشور صادرشده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدجعفر عظمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار صادرات غیرنفتی استان شاهد روند افزایشی در بخش کشاورزی، مواد معدنی و صنایع معدنی و صنعت در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال صادرات محصولات کشاورزی ۱۲.۲ درصد، مواد معدنی و صنایع معدنی ۷ درصد و محصولات صنعتی ۴.۷ درصد نسبت به نیم سال اول ۱۴۰۱ رشد داشته.اند.

عظمایی ادامه داد: در نیمه ابتدایی سال‌جاری بالغ بر هفتصد میلیون دلار کالا به ۹۲ کشور صادرشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی یک استان صادرات‌گرا است و جایگاه ویژه‌ای در بخش صادرات کشور دارد، بنابراین با ارائه راهکارهای مناسب باید موانع فعالیت صادرکنندگان رفع شود.

عظمایی تصریح کرد: کاهش هزینه جابه‌جایی کالا با ترمیم سخت‌افزاری مجموعه حمل نقل کشور، توسعه شرکت‌های بزرگ حمل و نقل بین‌المللی، برقراری پروازهای مستقیم از استان به کشورهای هدف صادراتی و تامین منابع مالی از جمله اقداماتی است که می تواند به توسعه صادرات غیرنفتی استان منجر شود.

پایان پیام/س