صادرات ۱۵۰۰ دستگاه تراکتور به ۲۵ کشور دنیا
صادرات ۱۵۰۰ دستگاه تراکتور به ۲۵ کشور دنیا

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از صادرات یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تراکتور به ۲۵ کشور دنیا در نیمه نخست امسال خبر داد. مصطفی وحیدزاده مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در گفت و گو با خبرنگاراندر تبریز از برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه انواع تراکتور برای امسال خبر داد و گفت:در نیمه نخست […]



مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از صادرات یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تراکتور به ۲۵ کشور دنیا در نیمه نخست امسال خبر داد.

مصطفی وحیدزاده مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در گفت و گو با خبرنگاراندر تبریز از برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه انواع تراکتور برای امسال خبر داد و گفت:در نیمه نخست امسال ۲۰ هزار دستگاه تراکتور تولید شده است.

وی همچنین از صادرات تراکتور به ۲۵ کشور دنیا خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۵۰۰ دستگاه به کشورهای مختلف دنیا صادر شده و ۲۲ میلیون دلار عاید کشورمان شده است.

وحیدزاده ادامه داد: میزان صادرات تراکتور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه تراکتور به ارزش ۳۲ میلیون دلار صادر شده بود.

وحیدزاده از وجود دو خط مونتاژ و تولید تراکتور در کشورهای تاجیکستان و ونزوئلا اشاره کرد و گفت: این دو خط به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی این کشورهای و عدم حمایت از کشاورزان نیمه فعال هستند.

وی افزود: بدنبال آن هستیم با فعال کردن خط تولید تاجیکستان از این طریق به کشورهای این کشور صادرات تراکتور انجام شود.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران توجه ویژه به نیروی انسانی و جذب نیروهای متخصص و کارآمد همزمان با افزایش تولیدات صورت گرفته و در نتیجه تحول در بخش اشتغال استان را نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری در بخش اشتغال دانست و اضافه کرد: در حال حاضر سهم اشتغال این مجموعه به صورت مستقیم ۶ هزار نفر و به صورت غیرمستقیم بالغ بر ۲۰ هزار نفر است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی با شرکتهای اقماری که ۷ شرکت در تبریز و در خود مجتمع تراکتورسازی که قطعات خودروسازان معتبرسبک و سنگین اروپا و حتی دنیا مثل ایتالیا را تامین می کنند، دو شرکت در سنندج و ارومیه و دو خط تولید در خارج از کشور فعال است که با این پیشینه در واقعه می توان تراکتورسازی ایران را نگین صنعت سنگین ایران و حتی منطقه خطاب کرد.