سند ارتقاء برنامه فرهنگ کار، کارآفرینی و کارآموزی در هفته ی کارگر رونمایی می شود
سند ارتقاء برنامه فرهنگ کار، کارآفرینی و کارآموزی در هفته ی کارگر رونمایی می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آماده‌سازی سند ارتقاء برنامه فرهنگ کار، کارآفرینی و کارآموزی خبر داد و اظهار امیدواری کرد این سند در هفته کارگر رونمایی شود و در اختیار رسانه ها قرار بگیرد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پنجمین […]

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آماده‌سازی سند ارتقاء برنامه فرهنگ کار، کارآفرینی و کارآموزی خبر داد و اظهار امیدواری کرد این سند در هفته کارگر رونمایی شود و در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.

پنجمین همایش ملی فرهنگ کار صادقی فرمعاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی,

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پنجمین همایش ملی فرهنگ کار صبح امروز با حضور مسئولان وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  به صورت ویدئو کنفرانس آغاز به کار کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل های کارگری و کارفرمایی که در همه ی عرصه های اجتماعی همگام با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده اند را صاحبان اصلی این همایش خواند و گفت: تفاوت نگاه به فرهنگ کار در میان کارفرمایان داخلی و خارجی نیز وجود دارد و برخی اظهار نظرها در این حوزه عامیانه و غیر علمی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،همایش ملی فرهنگ کار را در تدوین برنامه های آموزشی و پژوهش موثر دانست.
وی تصریح کرد: کارفرمایان، صاحبان حرف، کارگران ، سرمایه گذاران و برنامه ریزان در عرصه های داخلی و  خارجی از زاویه نگاه خودشان حوزه فرهنگ کار را ارزیابی می کنند که در برخی اوقات خارج از ضوابط علمی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این همایش تلاش می کند تا ابعاد گوناگون فرهنگ کار را از دریچه ی پژوهش مورد ارزیابی قرار دهد.
وی گفت: همه اذعان دارند که کار کردن یک مفهوم ارزشی و زیربنای توسعه پایدار جوامع است و با پویایی ، رشد و نشاط، سازندگی، منزلت ، کرامت جامعه ارتباط دارد و عامل اصلی رشد اقتصادی است.
صادقی فر گفت: در سال جهش تولید هستیم و اگر شعارهای ده سال گذشته را بررسی کنیم همگی مرتبط با مسائل اقتصادی بوده  است.
وی افزود: نگاه به حوزه‌ی اقتصادی و رسیدن به هدفی که برنامه های اقتصادی دارند از منظر اجتماعی حادث خواهد شد و سیاستگذاران و مجریانی که فقط از حوزه اقتصاد به مسائل نگاه کرده  و گذرگاه های فرهنگی و تاریخی را نادیده گرفته اند در رسیدن به اهداف تعریف شده توفیق نداشته اند.
صادقی‌فر خاطرنشان کرد : این همایش در محور های مختلف مقاله دریافت کرده است که ۷۰ مقاله پذیرفته شده، ۱۲ مقاله برتر برگزیده و ۵ مقاله ارائه می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از ویژگی های بارزی که مقالات دریافتی داشتند می توان به حضور پررنگ کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار اساتید و پژوهشگران اشاره کرد.
وی همچنین از محمدرضا سپهری و همکاران وی در موسسه کار و تامین اجتماعی به خاطر داوری مقالات قدردانی کرد.
صادقی فر همچنین گفت: همبستگی حوزه فرهنگ کار با سایر موضوعات از دوسال پیش، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر آن داشت تا برنامه ی نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار را طراحی و تدوین و با کمک دانشگاه های کشور اجرایی کند.