ساماندهی گلزار شهدای آذربایجان شرقی  طی ۳ سال
ساماندهی گلزار شهدای آذربایجان شرقی  طی ۳ سال

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی تعداد گلزارهای شهدای آذربایجان‌شرقی را یک هزار و ۱۶۶ باب اعلام کرد و گفت: هم اکنون در ۴۹۸ گلزار شهدای مناطق روستایی استان تنها یک شهید وجود دارد. به گزارش قلم پرس،از تبریز،  جابر ابوالفتح‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و […]



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی تعداد گلزارهای شهدای آذربایجان‌شرقی را یک هزار و ۱۶۶ باب اعلام کرد و گفت: هم اکنون در ۴۹۸ گلزار شهدای مناطق روستایی استان تنها یک شهید وجود دارد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  جابر ابوالفتح‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت امری عمومی است و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای ساماندهی امور ایثارگران اهمیت دارد و باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که پویایی و مشارکت بین همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در حوزه بنیاد شهید را تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: بنا داریم هرسال حداقل یک بار با خانواده شهدا و ایثارگر استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی دیدار کنیم.

ابوالفتح‌زاده یکی از مشکلات مهم و قابل تأمل در حوزه ایثارگری را بحث اشتغال دانست و از همه دستگاه‌های اداری خواست نسبت به رفع مسائل و مشکلات ایثارگران در این زمینه با بنیاد شهید همراه باشند تا بتوانیم در این زمینه خدمتی به جامعه ایثارگری داشته باشیم.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به ساماندهی گلزار شهدای استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و متذکر شد: رسیدگی و ساماندهی گلزار شهدای استان از سال‌جاری آغاز و تا پایان دولت سیزدهم (سه سال آینده) به پایان‌ می‌رسد.

وی، تعداد گلزارهای شهدای آذربایجان‌شرقی  را یک‌هزار و ۱۶۶ باب اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۸۲۶ مورد در مناطق روستایی قرار داشته و بقیه در مراکز شهری است که در آنها تعداد ۹ هزار و ۵۹۰ شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم آرمیده‌اند.

ابوالفتح‌زاده مجموع شهدای آذربایجان‌شرقی را ۹ هزار و ۸۶۸ نفر اعلام کرد که تعدادی از آنها مفقودالاثر بوده و یا در شهرهای دیگر به خاک سپرده شده‌اند.

به گفته وی، هم اکنون در تعداد ۴۹۸ گلزار شهدای مناطق روستایی آذربایجان‌شرقی تنها یک شهید وجود دارد که ساماندهی این گلزارها نیز در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارد.

ابوالفتح‌زاده با اشاره به رسالت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تکریم و تعظیم خانواده شهدا و جامعه ایثارگری، یادآور شد: احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و آثار آنها، اعتلای معرفت و تعهد جامعه در قبال جامعه ایثارگری و تلاش برای جذب امکانات عمومی و دولتی برای رفاه و معیشت خانواده‌های تحت پوشش از جمله رسالت‌های این نهاد می‌باشد.

انتهای پیام/س