سازمان انرژی اتمی در تولید رادیو داروها جزو باشگاه اولین‌هاست
سازمان انرژی اتمی در تولید رادیو داروها جزو باشگاه اولین‌هاست

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر سازمان انرژی هسته‌ای در تولید رادیو داروهای جزو اولین هاست به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد اسلامی، رئیس انرژی اتمی ایران امروز در آیین بهره‌برداری از مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز که با حضور مسوولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: دشمن […]



معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر سازمان انرژی هسته‌ای در تولید رادیو داروهای جزو اولین هاست

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد اسلامی، رئیس انرژی اتمی ایران امروز در آیین بهره‌برداری از مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز که با حضور مسوولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: دشمن مخالف آرامش و آسایش ملت است و از این آرامش ملت می‌رنجند و از پیشرفت‌ها ناراحت هستند از این‌رو باید قوی‌تر، سریع‌تر و منسجم‌تر کار کرد.

وی با بیان که در این محل افتتاح که از شدت باد نمی‌توان ایستاد، باید شکرگذار نعمات الهی بود، گفت: پانل خورشیدی و ایجاد توربین در این منطقه بادخیز به راحتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد : تغییرات اقلیمی در کشور رخ داده است و طبق منویات رهبری باید تغییر رویه مصرف و تولید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره بر اینکه کشور در یک نقطه پر قدرت و پرظرفیت اقتدارآفرین قرار دارد، گفت: درست است که وضعیت معیشتی سخت شد و پول ملی ما با یکسری مشکلات درگیر شده است اما امید است تدابیر کارسازی اتفاق بیافتد و روند آسیب پذیری پول ملی رفع شود.

رئیس انرژی اتمی ایران بیان داشت: با یک روایت‌گری ظالمانه‌ای در کشور مواجه هستیم که سعی بر این دارد که این همه کارهای خوب را نادیده بگیرد.

وی گفت: به لطف الهی در استفاده از فناوری هسته‌ای به تمام سرفصل‌ها و دستاورهای دست یافته و بومی‌سازی شده است که بر اساس غیرت و تلاش شبانه‌روزی به دست آمده است.

وی یادآور شد: تاثیرگذاری در بین مردم، اعتبار ملی و اعتماد بنفس جزو تاکیدات رهبری به ما بود، ایشان همچنین فرمودند که انرژی هسته‌ای وزن و قدرت و توان بزرگی به کشور داده است و آبروی ایران است. 

معاون رئیس جمهور از متذکر شد: دشمن طی چندین سال دست به خرابکاری صنعتی زده،به طوریکه  ترور دانشمندان، تخریب، تحریم، عملیات روانی، استفاده از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی برای ایجاد فشار روانی، رجز خوانی، رزمایش و ادعای حمله به تاسیسات هسته‌ای را مدام تکرار می‌کنند اما به لطف خدا هیچ اثری نداشت و روز به روز ما پیشرفت کردیم.

وی ادامه  داد: در حال حاضر سازمان انرژی هسته‌ای در تولید رادیو داروهای جزو اولین هاست؛ آب سنگین‌های تولیدی پیشران فناوری در کشور است که در بخش دروازه الکترونیک، نیمه هادی‌ها، زنجیره ارزش قدرتمند ایجاد شده است و همواره ما بالاترین کیفیت از لحاظ خلوص داریم.

رئیس انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه توانستیم در انرژی هسته‌ای در کلیه مباحثی که می‌توانست در پرتودهی مطرح شود یعنی درحوزه کشاورزی و پزشکی از مقاله و فکر به سامانه و اجرا تبدیل برسیم، افزود: وقتی میگوییم ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود یعنی اگر از پرتودهی برای این محصولات استفاده کنیم این سموم به مردم منتقل نخواهد شد همچنین ظرفیت نگهداری محصولات بالا می‌رود و روی معیشت خانوار هم اثرات مثبتی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد محصولات ضایعات است که در بخش کشاورزی ۴۰ میلیون تن می‌شود از این‌رو با  پرتودهی جلوی این زیان گرفته می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همچنین استفاده از پرتودهی می‌تواند موانع صادرات کشاورزی ما را رفع می‌کند.

وی اذعان داشت: اگر انرژی صلح آمیز هسته ای نداشتیم و غنی سازی نکرده و برای راکتورهای خود سوخت تولید نمی‌کردیم، دیگر نمیتوانستیم رادیو دارو تولید کنیم و منشا پرتودهی را فعال کنیم پس طبیعی است مردم از این موهبت‌ها بی بهره می‌ماندند.

رئیس انرژی اتمی ایران گفت: این سیاه‌نمایی و ادعای غیرصلح آمیز فقط یک دلیل دارد آن هم این است که انرژی هسته‌ای شکافنده علم و فناوری و پیش رونده است. 

وی یادآور شد: با عدم استفاده از انرژی هسته‌ای کلیه صنایع پتروشیمی،فولاد، غذایی ،سلولزی و غیره متوقف می‌شد. 

وی متذکر شد: فناوری هسته‌ای را ظالمانه در مقابل معیشت مردم قرار داده و  روایت‌گری می‌کنند اما به لطف خدا و هدایت و پشتیبانی رهبری سازمان به مرحله اقتدار رسیده است.

پایان پیام/۶۰۰۲۷