زنگ خطر به صدا درآمد، سن چاقی در ایران به ۷ سال رسید!
زنگ خطر به صدا درآمد، سن چاقی در ایران به ۷ سال رسید!

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: سن آمار کم تحرکی و چاقی به سنین ۷ و ۸ سال رسیده و این زنگ خطری برای همه ماست و باید فرهنگ ورزش را بین خودمان ترویج کنیم. به گزارش قلم پرس،از بناب، سیدمحمد پولادگر امروز در مراسم برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب که در […]



معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: سن آمار کم تحرکی و چاقی به سنین ۷ و ۸ سال رسیده و این زنگ خطری برای همه ماست و باید فرهنگ ورزش را بین خودمان ترویج کنیم.

به گزارش قلم پرس،از بناب، سیدمحمد پولادگر امروز در مراسم برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب که در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی و ۳۸۰ شهید شهرستان بناب با رکاب زنی بیش از ۲۰ هزار دوچرخه سوار در پارک فدک این شهر برگزار شد، با اشاره به آمار نه چندان خوب ورزش همگانی  اظهار کرد: سن آمار کم تحرکی و چاقی به سنین ۷ و ۸ سال رسیده و این زنگ خطری برای همه ماست و باید فرهنگ ورزش را بین خودمان ترویج کنیم.

وی افزود: هر چقدر هم که مسئولان در خصوص اشاعه ورزش تلاش کنند، اگر تک تک مردم خودشان در این رابطه همت نکنند فایده ای ندارد و فرهنگ ورزش باید بین همه ما جاری و ساری شود.

پولادگر با بیان اینکه هم سن و سالان من یادشان هست که وسیله نقلیه دوچرخه شأن و اعتباری در بین ما داشت؛ خاطرنشان کرد: من امروز در بین دوچرخه های شما دوچرخه هایی با قدمت ۵۰ ساله دیدم و این یعنی فرهنگ ورزش و فرهنگ انرژی و نشاط در بطن این مردم و این شهر هست.

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اینکه این همایش بعد از ۲۲ دوره اینقدر باشکوه برگزار می شود و هر سال بهتر از سال قبل برگزار شده است، نشان دهنده قدمت ورزش و قدمت اهمیت شما به ورزش و تحرک در بطن این جامعه و این شهر است.

پولادگر یادآور شد: همین دوچرخه های قدیمی که با این سن هنوز سر پا نگه داشته اید و برخی نیز بسیار خوب نگهداری شده اند، نشان می دهد که چقدر شما این فرهنگ را بین خودتان داشتید و هنوز هم زنده نگه داشته اید و من امیدوارم که این شهر به عنوان شهر نمونه توسعه ورزش همگانی و شهری که یک قدم بزرگ و بلند طی این سال ها به سمت ترویج فرهنگ ورزش در بین خودشان برداشته اند، به جامعه ایرانی معرفی شود و همه این شهر را به عنوان یک شهر الگو و نمونه در ترویج فرهنگ ورزش همگانی برای خود الگو قرار دهند.

پایان پیام/۶۰۰۰۴