تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی، راهکار ثمربخشی تلاش برای تعالی جامعه
تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی، راهکار ثمربخشی تلاش برای تعالی جامعه

در نشست هم اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مراکز استان‌های کشور و شهرهای حماسه‌ساز در تبریز، نقش و کارکردهای اقدامات فرهنگی و پایه‌ای بررسی می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حکمرانی مردمی و مدیریت شهری، آموزش های شهروندی و آسیب شناسی فرهنگی شهرهای حماسه‌ساز، با حضور روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی مراکز […]



در نشست هم اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مراکز استان‌های کشور و شهرهای حماسه‌ساز در تبریز، نقش و کارکردهای اقدامات فرهنگی و پایه‌ای بررسی می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حکمرانی مردمی و مدیریت شهری، آموزش های شهروندی و آسیب شناسی فرهنگی شهرهای حماسه‌ساز، با حضور روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی مراکز استانها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین پنل‌های تخصصی با محوریت حکمرانی خوب، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و نیز کارشناسان حوزه های فرهنگی و اجتماعی در تلاش برای دستیابی به راهکارهای اثربخش و کارا در این زمینه است.

این نشست با تبیین کنگره ۱۰ هزار شهید گلگون‌کفن استان که آبان‌ماه در تبریز برگزار می‌شود، گامی در جهت برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده و بهره‌مندی از مسائل نظری و عملی در عرصه های فرهنگی است.
 
همچنین، برقراری ارتباط مستمر بین کمیسیونهای فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استانها و مبادله اطلاعات و یافته ها و بررسی مسائل مشترک و بسترسازی برای اتخاذ تصمیمیات کارشناسی شده و پیگیری آنها از طریق مراجع ذی ربط و در نهایت تحقق هر چه بهتر مفاد قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به خصوص در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری در صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، از موارد مورد توجه این هم‌اندیشی است.

گفتنی است دومین نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور و پنجمین اجلاس روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی، با حضور صاحب‌نظران و اساتید این حوزه به میزبانی شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز در حال برگزاری است.

پایان پیام/