تشکل‌های دانشجویی نقش خود را در مطالبه‌گری ایفا کنند
تشکل‌های دانشجویی نقش خود را در مطالبه‌گری ایفا کنند

امام جمعه شهرستان میانه گفت: تشکل‌های دانشجویی ما در دانشگاه‌ها فعال هستند اما فعالیت آنان چشم‌گیر و کافی نیست؛ و باید نقش سازنده خود را در مطالبه‌گری ایفا کنند. به گزارش قلم پرس،از میانه، حجت الاسلام و المسلمین سیدسعید رشادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه میانه، با گرامیداشت ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس […]



امام جمعه شهرستان میانه گفت: تشکل‌های دانشجویی ما در دانشگاه‌ها فعال هستند اما فعالیت آنان چشم‌گیر و کافی نیست؛ و باید نقش سازنده خود را در مطالبه‌گری ایفا کنند.

به گزارش قلم پرس،از میانه، حجت الاسلام و المسلمین سیدسعید رشادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه میانه، با گرامیداشت ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس اظهار کرد: شهید آیت الله مدرس عالم بزرگی بود که در مجلس اقدامات بزرگی انجام داده و در برابر دیکتاتوری‌های رضاخان ایستادگی کرد؛ گرچه اکثریت مجلس در آن زمان عملاً تحت سلطه رضاخان بود اما وی به تنهایی و با شهامت کامل توانست به راحتی برخی مصوبات را که خلاف مصالح عموم بود منتفی کند‌. 

شهید مدرس حجت بزرگی برای تمام نمایندگان مجلس است

خطیب جمعه میانه با تاکید بر اینکه شهید مدرس حجت بزرگی برای تمام نمایندگان مجلس است، افزود: نمایندگیِ مردم مسئولیت بزرگ و امانت سنگینی است؛ بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، مجلس ما مجلسی انقلابی و دلسوز بوده است با این حال انتظار داریم نمایندگان مجلس در انجام رسالت خود جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، بر لزوم تقویت بنیه علمی و معنوی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تشکل‌های دانشجویی ما در دانشگاه‌ها فعال هستند اما فعالیت آنان چشم‌گیر و کافی نیست؛ دانشگاه‌های ما متاسفانه نتوانسته‌اند انتظارات ما را در تعلیم و تربیت دانشجویان به طور کامل برآورده کنند ما انتظار داریم دانشجوی ولایی، وطن پرست و مردم دوست به جامعه تحویل دهند.

رشادی ادامه داد: ما از اساتید دانشگاه خواستاریم در این مقطع زمانی که دشمن به نظام و اسلام تهاجم فرهنگی وارد کرده است احساس مسئولیت کنند هرچند بسیاری از اساتید ما انصافا در زمینه رشد علمی و نخبه پروری نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد توسعه ایران اسلامی را در تمام زمینه‌ها متوقف کند باید اساتید دانشگاه در زمینه جهاد تبیین فعال شوند نه اینکه برخی از آن‌ها فقط انتقاد کنند و ضعف‌ها را بزرگنمایی کنند؛ بله گرانی و تورم در کشور هست اما مردم با اعتقادی که به نظام دارند صبوری کرده‌اند.

رشادی گفت:  متاسفانه عده‌ای با وجود درآمد آنچنانی همواره منتقد نظام هستند و حتی یکبار در عمرشان از دستاوردهای نظام تعریف نکرده‌اند؛ امروز دشمن به دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ما برنامه دارد باید اساتید و دانشجویان ما به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه میانه با اشاره به هفته خاک بر لزوم استفاده صحیح از آب و خاک توسط کشاورزان تاکید کرد و افزود: خاک بزرگ ترین نعمت است ما گاها قدر این نعمت بزرگ را نمی‌دانیم اما برخی کشورها در حسرت همین خاک بوده و از کشورهای دیگر خاک وارد می‌کنند تا بتوانند کشاورزی کنند؛ مردم ما باید به کشاورزی مکانیزه و نحوه آبیاری استاندارد محصولات با کمک کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان عنایت داشته باشند و انتظار ما هم این است که مسئولان مربوطه در این زمینه آموزش‌ها و امکانات لازم را در اختیار عموم کشاورزان قرار دهند.

پایان پیام/