تجارتخانه تاریخی نصیرزاده الگوی مناسب بازآفرینی شهری
تجارتخانه تاریخی نصیرزاده الگوی مناسب بازآفرینی شهری

تجارتخانه تاریخی نصیرزاده الگوی مناسب بازآفرینی شهری ‌شهردار منطقه ۸ تبریز از تجارتخانه تاریخی نصیرزاده بازدید و از آمادگی شهرداری این منطقه برای همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی گردشگری مشترک در این مکان تاریخی خبر داد. به گزارش شهریار، حسین منیری فر ضمن ارزشمند خواندن مرمت این تجارتخانه تاریخی، اظهار کرد: طی سال های اخیر […]




تجارتخانه تاریخی نصیرزاده الگوی مناسب بازآفرینی شهری

‌شهردار منطقه ۸ تبریز از تجارتخانه تاریخی نصیرزاده بازدید و از آمادگی شهرداری این منطقه برای همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی گردشگری مشترک در این مکان تاریخی خبر داد.

به گزارش شهریار، حسین منیری فر ضمن ارزشمند خواندن مرمت این تجارتخانه تاریخی، اظهار کرد: طی سال های اخیر تخارتخانه تاریخی نصیرزاده در سه فاز زیربنایی و تحکیم بنا، تزئینات داخلی ومحوطه سازی بیرونی بطور ماهرانه و زیبایی  توسط مالک مرمت شده و اکنون شاهد تبدیل این خانه تاریخی به یکی از مکانهای گردشگری تبریز هستیم.

وی افزود: با توجه به پتانسیل های فراوان این خانه تاریخی ما آماده ایم تا برنامه های مشترک فرهنگی و گردشگری در این محل تاریخی برگزار و با همکاری مالک تجارتخانه تاریخی نصیر زاده را به شهروندان و گردشگران گرامی به بهترین نحو ممکن معرفی کنیم.

بنا بر این گزارش تجارتخانه نصیرزاده به عنوان اولین تجارتخانه ثبت ملی شده آذربایجان تیر ماه سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

این بنا در سال ۱۳۹۹ توسط ابراهیم هاشمی مهر خریداری و طی ۳۰ ماه مرمت شده است و هم اکنون این بنای تاریخی به عنوان تجارتخانه فرش وگلیم‌های قدیمی و آنتیک در معرض دید عموم قرار دارد.

شایان ذکر است تجارتخانه نصیرزاده در خیابان شریعتی (شهناز) جنب سینما ۲۹ بهمن تبریز ورودی پاساژ کوچه‌سی واقع است.