بررسی آخرین وضعیت مطالعات جامع شبکه آب خام و هدایت آبهای سطحی
بررسی آخرین وضعیت مطالعات جامع شبکه آب خام و هدایت آبهای سطحی

بررسی آخرین وضعیت مطالعات جامع شبکه آب خام و هدایت آبهای سطحی جامع ترین مطالعات شبکه آب خام و هدایت آب های سطحی که برای اولین بار در شهرداری تبریز صورت می‌گیرد با حضور معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، مدیران و کارشناسان معاونت فنی و عمرانی شهرداری و مشاوران مطالعات آب خام و مدیریت […]




بررسی آخرین وضعیت مطالعات جامع شبکه آب خام و هدایت آبهای سطحی

جامع ترین مطالعات شبکه آب خام و هدایت آب های سطحی که برای اولین بار در شهرداری تبریز صورت می‌گیرد با حضور معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، مدیران و کارشناسان معاونت فنی و عمرانی شهرداری و مشاوران مطالعات آب خام و مدیریت آبهای سطحی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس،، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در این جلسه با تاکید بر اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی های لازم جهت تسریع مطالعات هدایت آبهای سطحی و مدیریت شبکه آب خام گفت: لزوم برنامه ریزی برای سرعت بخشیدن به فرآیند اجرای مطالعات جهت تسریع در آغاز مراحل اجرایی با توجه به زمانبندی پیش بینی شده برای آغاز این پروژه ها یکی از ضروریات است.

سامان احمدزاده گفت: شناسایی نقاط سیل خیز در مناطق دهگانه شهرداری تبریز، به روز رسانی اطلاعات کانال ها، حوضه های آبریز شهری، GIS، تعبیه سیستم هشدار آنلاین جهت اعلام در مواقع بحرانی سیلاب و …  از جمله مواردی است که در طرح مطالعاتی مدیریت آب های سطحی  باید در نظر گرفته شود.

وی در خصوص ساماندهی و مدیریت شبکه آب خام فضای شهر تبریز نیز مواردی از جمله طرح های یکپارچه سازی شبکه آب خام شهری و استفاده از هرز آبهای بدون استفاده را مورد تاکید قرار داد. 

احمدزاده در رابطه با اهمیت هدایت آبهای سطحی و مدیریت آب خام گفت: هدایت آبهای سطحی با در نظر گرفتن نقاط سیل خیز و مشکلات پیش آمده هنگام بارندگیهای فصلی یکی از ضروریات بوده و همچنین می توان با مدیریت صحیح از آن به عنوان تامین آب مورد نیاز فضای سبز استفاده کرد.

وی در رابطه با مدیریت شبکه آب خام فضای سبز شهر تبریز نیز گفت: نیازهای روزافزون برای مصرف آب در بخش های مختلف اهمیت و حساسیت مدیریت منابع آب را افزایش می دهد و در همین راستا اتخاذ سیاست هایی جهت محدود کردن مصرف آب بخش های مختلف و مدیریت صحیح کلیه منابع آبی از جمله فضای سبز می تواند در  جبران کسری  نقش بسزایی داشته باشد. 

در ادامه گزارش آخرین وضعیت مطالعات صورت گرفته از سوی مشاورین مطالعات آب خام و مدیریت آبهای سطحی ارائه شد.