ایجاد انگیزه و افزایش سرانه مطالعه برای دانش آموزان از اهداف طرح "خانه من"
ایجاد انگیزه و افزایش سرانه مطالعه برای دانش آموزان از اهداف طرح "خانه من"

ایجاد انگیزه و افزایش سرانه مطالعه برای دانش آموزان از اهداف طرح “خانه من” شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: طرح “خانه من” با هدف ایجاد انگیزه برای مطالعه در بین دانش آموزان و افزایش سرانه مطالعه در سطح مدارس دولتی اجرا می شود. به گزارش قلم پرس،، اصغر آدی بیگ در دیدار با رئیس آموزش […]



ایجاد انگیزه و افزایش سرانه مطالعه برای دانش آموزان از اهداف طرح “خانه من”

شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: طرح “خانه من” با هدف ایجاد انگیزه برای مطالعه در بین دانش آموزان و افزایش سرانه مطالعه در سطح مدارس دولتی اجرا می شود.

به گزارش قلم پرس،، اصغر آدی بیگ در دیدار با رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز با اشاره به تاکیدات شهردار کلانشهر تبریز به تعامل دوسویه شهرداری با آموزش و پرورش، اظهار کرد: با ایجاد بسترهای لازم و ایجاد امکانات در مدارس، زمینه برای شکوفایی استعدادها و ظرفیت های نهفته دانش آموزان و کشف نخبگان علمی هنری و ورزشی در مدارس افزایش یافته و اجرای طرح خانه من و تجهیز کتابخانه های مدارس دولتی در همین راستا انجام می گیرد.

شهردار منطقه۷تبریز با اشاره به طرح «خانه من» نیز گفت: این طرح در مدارس دولتی که بدون کتابخانه هستند یا در مدارسی که کتابخانه های آن ها تکمیل نشده است، اجرا می شود.


آدی بیگ با اشاره به اهتمام جدی برای حل مشکلات مدارس، عنوان کرد: شهردار کلانشهر تبریز در بازدیدهای قرار خدمت شهرداری ها نیز، آیتم های ویژه ای برای رسیدگی به مدارس و آماده سازی برای سال تحصیلی، بیان کرده است.

شهردار منطقه ۷ تبریز با تاکید بر ایجاد فضاهای مناسب برای اوقات فراغت و کشف استعدادهای دانش آموزان در سال جدید، افزود: امکانات ورزشی، رفاهی و تفریحی در سطح محلات و مدارس موجب شکوفایی توانمندی های نهفته کودکان شده و وابستگی به گوشی و بازی های رایانه ای کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: به دستور شهردار تبریز اولویت های مدارس به تفکیک نام مدرسه، مدیر مدرسه و نوع مشکلات مدارس توسط آموزش و پرورش احصاء و پس از جمع بندی در بودجه سال آتی بصورت شفاف لحاظ می شود.


آدی بیگ گفت: کمیته ای برای رفع ایرادات و تجهیز امکانات مدارس بشکل صحیح و اصولی تشکیل می گردد تا بودجه در مدارس سطح ناحیه با محوریت توزیع عادلانه و با تأیید این کمیته با تهیه اقلام مورد نیاز در محل های پیش بینی شده صرف شود. 

وی تاکید کرد: ایجاد نشاط عمومی و شور و شوق بین دانش آموزان، پرورش استعدادها و ایجاد فضای دل انگیر و پویا در مدارس از اهداف مشترک شهرداری و آموزش و پرورش است.

شهردار منطقه ۷ تبریز یادآوری کرد: پس از کشف استعدادها و نخبگان در عرصه های مختلف، از این افراد و توانمندی آنان به نحو احسن در سطح فرهنگسراها استفاده می شود.


 آدی بیگ با اشاره به اجرای طرح جمع آوری پسماند و تفکیک از مبدا که از ابتکارات شهرداری تبریز می باشد، افزود: با همکاری آموزش و پرورش ناحیه۳ و با معرفی اپلیکیشن “بهروب” به خانواده ها و دانش آموزان در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش، برای اولین بار این طرح در مدارس ناحیه۳ اجرا شود و تدریجا در خانواده ها نیز ترویج یابد. 

وی از برگزاری جلسه بین نخبگان آموزش و پرورش با شهرداری این منطقه در آینده خبر داد و عنوان کرد: ایده ها و پیشنهادات نخبگان و بسترهای همکاری بررسی و در مدیریت شهر بکارگیری می شود.

در ادامه جلسه رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز گفت:  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با نگاه مدبرانه و دلسوزانه مدیریت شهری و در راس آن شهردار کلانشهر تبریز و با پیگیری شهردار منطقه ۷ و درک اهمیت آموزش و پرورش یقیناً تحقق خواهد یافت. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل حسین زاده ضمن تقدیر و تشکر از شهردار کلانشهر تبریز که دغدغه ایجاد تحولات فرهنگی در سطح جامعه که سرآغاز آن مدارس است را دارد، افزود: در بحث فرهنگ سازی و پرورش نخبگان و کشف استعدادها، پتانسیل های شهرداری قطعا بسیار نقش آفرین بوده و قدمی مثبت در راستای نخبه پروری است.

وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش اقدامات بسیار گسترده ای در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی با همکاری و مشارکت دانش آموزان انجام می شود که با همسویی سایر ادارات و ارگان ها علی الخصوص شهرداری، طرح ها و برنامه ها و تاثیر گذاری آنها برای خانواده ها و دانش آموزان ملموس تر خواهد بود.

حسین زاده خاطرنشان کرد: آگاه سازی صحیح در مدارس با ایجاد بسترهای لازم و کافی به کل جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز با اشاره به قرارهای خدمت شهرداری تبریز که از ابتکارات شهردار کلانشهر تبریز است، عنوان کرد: اقداماتی در این راستا انجام شده است که قابل تقدیر می باشد ولی باید طبق اولویت بندی بر اساس نیازهای هر مدرسه که یقینا متفاوت هستند صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه تعاملات بی نظیر و بی سابقه شهرداری قابل تقدیر است، افزود: ثمرات این اقدامات در آینده برای مردم بیشتر نمایان خواهد شد.

حسین زاده عنوان کرد: کانون های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش دارای پتانسیل های بالایی بوده و در اولویت های آموزش و پرورش می‌باشد، ولی به دلیل نبود امکانات کافی آن طور که باید مورد استفاده قرار نگرفته است.