انجام  چهارهزارماموریت توسط اورژانس استان آذربایجان شرقی در طرح امدادنوروزی ۹۶
انجام  چهارهزارماموریت توسط اورژانس استان آذربایجان شرقی در طرح امدادنوروزی ۹۶

رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی استان گفت:۳۹۴۴مأموریت و امداد رسانی پزشکی ایام نوروز توسط اورژانس استان انجام شد. به گزارش قلم پرس، دکترروزبه رجائی اظهارداشت: اورژانس ۱۱۵ استان از ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۶سه هزارو نهصدوچهل وچهارمأموریت و امدادرسانی به مصدومان انجام داده است. وی به انجام ماموریت ۳۲۰۰شهری […]

رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی استان گفت:۳۹۴۴مأموریت و امداد رسانی پزشکی ایام نوروز توسط اورژانس استان انجام شد.
به گزارش قلم پرس، دکترروزبه رجائی اظهارداشت: اورژانس ۱۱۵ استان از ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۶سه هزارو نهصدوچهل وچهارمأموریت و امدادرسانی به مصدومان انجام داده است.
وی به انجام ماموریت ۳۲۰۰شهری و ۷۴۴مأموریت جاده‌ای توسط اورژانس استان اشاره کرد و افزود: ۷۱۱مورد از مأموریت‌ها مربوط به تصادفات و حوادث ترافیکی بوده که از این تعداد ۴۵۲ مورد تصادف شهری و ۲۵۹ مورد از مأموریت‌ها برای پوشش تصادفات جاده‌ای بوده است.
رجائی در ادامه گفت:۸۹۴مصدوم از خدمات اورژانس بهره بردند۷۳۳نفراعزام به بیمارستان و۷۱نفر درمان سرپائی شدندو۲۴نفرفوتی ناشی ازسوانح ترافیکی درمحل گزارش شده است.

وی بااشاره به ماموریتهای غیرتصادفی گفت:۳۲۳۳ماموریت غیرتصادفی در استان که بیشترین آمار را بیماران قلبی وپس از آن تنفسی تشکیل می دهدو بیماران خدمات اورژانسی دریافت کردند.
وی بیان کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۳۶۴نفر به ۱۲ایستگاه سلامت نوروزی اورژانس واقع در محورهای مواصلاتی استان مراجعه و خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.
رجائی گفت: مرکز اورژانس استان در طرح نوروزی امسال با به کارگیری ۶۰۰ کارشناس فوریت‌های پزشکی، ۱۵۰ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد ، ولغو مرخصی پرسنل واعلام آماده باش به پرسنل این مرکز به هموطنان و مسافران نوروزی که استان آذربایجان شرقی را به عنوان مقصدگردشگری خود انتخاب کردند خدمات درمانی مناسب ارائه داد.
وی خاطر نشان کرد: در این ایام ۱۰۲پایگاه ثابت و۱۲ایستگاه سلامت ویژه نوروز خدمات فوریتهای پزشکی را ارائه داد
رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی استان افزود:در روز ۱۳طبیعت در سطح شهر تبریزدر ۸پارک بزرگ استقرارآمبولانس وموتورآمبولانس جهت تسریع در ارائه خدمات مستقربودند.
وی در پایان خاطرنشان شد:در این ایام ۱۴۷۴۴ تماس فقط با مرکز اورژانس تبریز برقرارشده که متاسفانه ۱۶۴۴تماس آن مزاحمت تلفنی بود.