الغدیر علامه امینی پالایش داستان اسلام از جعلیات قصه گویان هواپرست و مغرض است
الغدیر علامه امینی پالایش داستان اسلام از جعلیات قصه گویان هواپرست و مغرض است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: الغدیر علامه امینی پالایش داستان اسلام از جعلیات قصه گویان هواپرست و مغرض است و تجلیل از علامه امینی تجلیل از اسلام است چون علمایی این چنینی حق بزرگی بر گردن همه ما دارند. به گزارش قلم پرس،از سراب، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم پیش از ظهر […]



نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: الغدیر علامه امینی پالایش داستان اسلام از جعلیات قصه گویان هواپرست و مغرض است و تجلیل از علامه امینی تجلیل از اسلام است چون علمایی این چنینی حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.

به گزارش قلم پرس،از سراب، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم پیش از ظهر امروز دوشنبه در همایش بزرگداشت و آئین افتتاح خانه پدری علامه عبدالحسین امینی در سراب اظهار داشت: علمای شیعه چراغ های فروزان جهان هستند و مردم به لطف این علما که جانشین و وارثان انبیا و فرستادگان الهی هستند، به راه راست هدایت می شوند و در تاریخ به مردانی برمی خوریم که فرشتگان حقیقت بودند و در خفگان باطل ظهور و چهره واقعی حق را عیان و حجت الهی را بر خلایق تمام کردند.

وی ادامه داد: در این بین علامه امینی درخشندگی ویژه ای در کاروان حکمت و معرفت دارد چرا که قله های رفیع علوم فلسفه، حکمت، عرفان و فقه را فتح نموده و فضایل اخلاقی، کمالات معنوی و سیره ائمه را در اذهان مردم تداعی می کرد و همیشه مظهر مظلومیت علی (ع) بود و هرگاه به حرم مولایش مشرف می شد، گویا در جهان دیگر و با غیر این جهانیان بود و در هاله‌ای از جلال و ابهت فرو می رفت.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: علامه امینی برای اهل نظر جهانی از لطف و صفا بود و ثمره عشق او به مولا امیرالمومنین (ع) و عنایت آن حضرت به این علامه والامقام و زحمت های طاقت فرسایش، کتابت الغدیر شد و این نام را برای تبرک به این کتاب نهادند که اقیانوسی بیکرانی گوهرهای گرانبهای علم و معرفت است.

وی ادامه داد: الغدیر غدیری است که در پی آن اقیانوس های علم و دانش، آمیخته با خلوص و صفایی بی پایان جاری است و خرمنی از دلایل تاریخی برای حقانیت آیین مقدس جعفری و نتیجه یک عمر کوشش، مجاهدت، مطالعه، تفحص، تدبر عمیق و مبتکرانه برای یافتن گوهرهای پراکنده حقایق تابناک در کتابخانه های اهل سنت و در عالم علم و ادب چنین اثری بی همتاست و الغدیر گمگشتگان وادی حیرت و جهالت را به سایه سار خود می خواند تا از حیرانی و گمراهی نجات یابند.

آل هاشم با بیان اینکه الغدیر علامه امینی پالایش داستان اسلام از جعلیات قصه گویان هواپرست و مغرض است، گفت: اسلام مکتبی است انسان ساز و تربیت یافتگان در مکتب اهل بیت (ع) نیز موحدی پاک و مظاهر والای انسان صالح هستند که قلوب پاکشان جز به امید زنده شدن فضیلت ها و شکست رذیلت‌ها نمی‌تپد و عمر خود را صرف تعالی انسان ها می کنند.

وی افزود: تاریخ شیعه سرگذشت مردان جوانمرد، شجاع بشردوست، حق طلب و اهل زهد و تقوایی چون علامه امینی است که مثل آنها را جهان ندیده و پیش از اینکه این شخصیت والا را به عنوان چهره ای علمی معرفی کرد، باید یک شخصیت معنوی و اخلاقی دانست چون کمتر عالمی به مقام وی رسیده که دانشمندی پرهیزکار، مصلحی متفکر و معلم اخلاق و فضیلتی بود که دیگران باید در مکتب وی فضایل را تعلیم می دیدند و وی وظایف خود را به خوبی شناخت و به درستی به آنها عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تجلیل از علامه امینی تجلیل از اسلام است چون علمایی این چنینی حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و بر همین اساس از همه دست اندرکاران و مسئولان برگزاری آیین نکوداشت علامه امینی و افتتاح خانه پدری این بزرگوار به عنوان مجموعه ای فرهنگی تشکر می کنیم و امیدواریم این مجموعه به فرهنگسرایی بزرگ تبدیل و دبیرخانه دائمی الغدیر نیز در سراب ایجاد شود.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶