اعلام اسامی مختلف برای شهرداری تنها فضاسازی سیاسی است/مسائل پشت پرده انتخاب شهردار تبریز
اعلام اسامی مختلف برای شهرداری تنها فضاسازی سیاسی است/مسائل پشت پرده انتخاب شهردار تبریز

عضو شورای شهر تبریز در خصوص اعلام نام برخی افراد دیگر در فضای عمومی برای گزینه شهرداری تبریز، گفت: اسامی از قبیل کریم عابدی و یا غیره فقط فضاسازی سیاسی بوده و زیر سر جریان‌های سیاسی است. به گزارش قلم پرس به قل از خبرگزاری فارس، فریدون بابایی‌اقدم اظهار کرد: آغاز به کار شورای پنجم […]

عضو شورای شهر تبریز در خصوص اعلام نام برخی افراد دیگر در فضای عمومی برای گزینه شهرداری تبریز، گفت: اسامی از قبیل کریم عابدی و یا غیره فقط فضاسازی سیاسی بوده و زیر سر جریان‌های سیاسی است.

به گزارش قلم پرس به قل از خبرگزاری فارس، فریدون بابایی‌اقدم اظهار کرد: آغاز به کار شورای پنجم مصادف با شرایط حساسیت زیاد مردم نسبت به شورای شهر بود و با توجه به وظیفه اصلی شورای شهر در انتخاب شهردار این حساسیت ۲چندان نیز شده است.

وی بابیان اینکه در اکثر شهرها و کلان‌شهرها، شهردار در جلسه اول انتخاب شد، گفت: دیر کردی در زمینه انتخاب شهردار برای تبریز وجود دارد که ناشی از عدم یکدستی سیاسی بین اعضای شورا است.

عضو شورای پنجم شهر تبریز با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات شورای شهر با فضایی کم‌وبیش سیاسی روبه‌رو هستیم، ابراز کرد: در اکثر شهرها یکدستی سیاسی بین اعضای شورا باعث تسریع در روند انتخاب شهردار شد که این موضوع در تبریز فرق داشت.

وی اذعان داشت: عدم وجود یکدستی بین اعضای شورا کار را در رسیدن به یک دیدگاه مشترک مخصوصاً در انتخاب شهردار سخت‌تر کرده است.

شورای پنجم تبریز بیش از ۲۰ جلسه غیررسمی تشکیل داده که باید موضوع انتخاب شهردار را در دستور کار قرار می‌داد که این موضوع اتفاق نیافتد

بابایی‌اقدم  برگزاری جلسات غیررسمی اعضای شورا را یادآور شد و ادامه داد: شورای پنجم تبریز بیش از ۲۰ جلسه غیررسمی تشکیل داده که باید موضوع انتخاب شهردار را در دستور کار قرار می‌داد اما این موضوع اتفاق نیفتاد و بیشتر جلسات به شناخت اعضا از سیستم مدیریت شهری صرف شد و اگر مردم از این موضوع گلایه دارند به‌حق و به‌جا است.

وی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز به کار رسمی شورای پنجم تبریز جلسات اول و دوم صرف مراسم تحلیف، انتخاب هیات‌رئیسه، تفویض اختیارات و غیره شد و شامگاه سه‌شنبه، هفتم شهریورماه جلسه‌ای غیرعلنی و فوق‌العاده برای انتخاب شهردار تشکیل شد.

عضو شورای شهر تبریز بابیان اینکه در جلسات غیررسمی شورای پنجم تبریز هشت نفر برای تصدی شهرداری توسط اعضا انتخاب‌شده بود که ۲ نفر بنا به دلایلی انصراف دادند، گفت: در این جلسه غیرعلنی بحث‌های زیادی روی ۶ گزینه مانده صورت گرفت و درنهایت اعضا به این نتیجه رسیدند که حتماً در انتخاب شهردار به اجماع کامل برسند و انتخاب شهردار به حالت شکننده و نصف به‌اضافه یک نباشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حال و هوای جلسه مختص به انتخاب شهردار تبریز به‌گونه‌ای بود که اگر رأی‌گیری صورت می‌گرفت از روی اجماع کامل بین اعضای شورا نبود، ازاین‌رو مابین جلسه تنفسی برای رایزنی و یکدستی در انتخاب داده شد و درنهایت طبق تصمیم تمام اعضای شورا ادامه جلسه به چهارشنبه هشتم شهریور ماه موکول شد.

بابایی اقدم با اشاره به اینکه ۶ نفر منتخب برای تصدی شهرداری تبریز در جلسات غیرعلنی شورا حاضر خواهند شد و برنامه‌هایشان را به‌صورت کامل همراه با رزومه ارائه خواهند داد، افزود: بعد از ارائه تمام برنامه و بررسی‌های لازم انتخاب نهایی صورت خواهد گرفت و البته این بدان معنا نیست که پروسه انتخاب شهردار طولانی خواهد شد بلکه در سریع‌ترین زمان فرد اصلح توسط اعضا انتخاب خواهد شد.

تعلل در انتخاب شهردار برای تبریز نگرانی زیادی بین افکار عمومی ایجاد کرده است

وی با تأکید به اینکه تعلل در انتخاب شهردار برای تبریز بین افکار عمومی نگرانی‌هایی زیاد مبنی بر اینکه اعضای شورای پنجم توانایی تصمیم‌گیری نداشته و تحت تأثیر نیروهای بیرونی قرار می‌گیرند، ایجاد کرده است، گفت: انتقاد مردم نسبت به انتخاب شهردار به‌جا بوده و ازاین‌رو اعضای شورا نباید وقت را تلف‌کرده و هر چه سریع‌تر برای انتخاب شهردار تبریز اقدام کنند، زیرا همه اعضای شورای پنجم با توجه به برنامه‌های ارائه‌شده در دوران انتخابات و اعتماد مردم به آنها توان و قدرت لازم برای تصمیم‌گیری مستقل را دارند.

اسامی از قبیل کریم عابدی و یا غیره فقط فضاسازی سیاسی بوده و زیر سر جریان‌های سیاسی است

عضو شورای شهر تبریز در خصوص اعلام نام برخی افراد دیگر در فضای عمومی برای گزینه شهرداری تبریز، بیان داشت: اسامی از قبیل کریم عابدی و یا غیره فقط فضاسازی سیاسی بوده و زیر سر جریان‌های سیاسی است.

وی اضافه کرد: اگر اعضای شورای پنجم از نام ۶ منتخب خود که ماه‌ها برای انتخاب آنها وقت صرف کرده بگذرند و گزینه‌های دیگر را مطرح کنند قطعاً بدترین شرایط ممکن برای شورا پنجم تبریز اتفاق خواهد افتاد.

بابایی اقدم متذکر شد: تمرکز روی نام افرادی که از بیرون دیکته می‌شود، افکار مردمی را به سمت اینکه اعضای شورا توانایی تصمیم‌گیری ندارد، سوق خواهد داد و جز تضعیف جایگاه و شأن شورای پنجم نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی با تأکید به اینکه احتمال انتخاب نهایی شهردار در روز چهارشنبه هشتم شهریورماه وجود ندارد، ابراز کرد: با توجه به اینکه هر ۶ نفر برنامه‌های خود را ارائه خواهند داد و حداقل نیم ساعت وقت برای ارائه برنامه لازم دارند ازاین‌رو جلسه باید در چند ساعات طولانی برگزار شود که این مسئله خارج از توان شورای شهر تبریز خواهد بود.

عضو شورای شهر تبریز اضافه کرد: احتمال تشکیل جلسه غیرعلنی انتخاب شهردار در روزهای پنج‌شنبه و شنبه هفته آینده نیز وجود دارد تا قبل از تشکیل جلسه علنی شورا نام فرد منتخب ارائه شود.

وی یادآور شد: هدف از تشکیل جلسات غیرعلنی برای انتخاب شهردار به دلیل ایجاد آرامش خاطر در بین اعضا است تا به‌صورت دقیق به این موضوع بپردازند.