اضافه تناژ بار کامیون‌ها ۲۱۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی را تخریب می‌کند
اضافه تناژ بار کامیون‌ها ۲۱۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی را تخریب می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: اضافه تناژ بار کامیون‌های بارگیری شده از معادن به‌خصوص معادن مصالح ساختمانی، تخریب بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، ارسلان شکری؛ معاون توسعه ومدیریت مناب عاداره کل راهداری […]



معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: اضافه تناژ بار کامیون‌های بارگیری شده از معادن به‌خصوص معادن مصالح ساختمانی، تخریب بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، ارسلان شکری؛ معاون توسعه ومدیریت مناب عاداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تناژ واقعی بار کامیون‌های معادن در اکثر موارد به درستی اعلام نمی‌شود، اظهار کرد کرد: تناژ بالاتر از استاندارد کامیون‌های معادن ضمن تخریب جاده ها، به دلیل‌عدم حمل بار با بارنامه در بیشتر معادن، ضمن تضییع حقوق و عوارض دولتی موجب تخریب و خسارت به جاده‌ها می‌شوند. 

 وی با بیان اینکه متاسفانه معادن به ندرت در ترمیم راه‌های تخریب شده، مشارکت می‌کنند، گفت: حمل استاندارد بار و تناژ مجاز کامیون‌های معادن و صدور بارنامه موحب جلوگیری از تخریب جاده‌ها، کاهش تصادفات، صرفه جویی در هزینه‌های ترمیم آسفالت راه‌ها و در نتیجه هزینه شدن اعتبار مربوطه برای آسفالت دیگر مسیرها و افزایش درآمدهای سازمان راهداری خواهد شد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی تعیین نهاد راهبر ایمنی با اختیارات کامل برای مدیریت ایمنی راه را ضروری برشمرد و افزود: حداقل ۲۶ ارگان در زمینه ایمنی راه‌ها دخیل هستند و برای ارتقاءایمنی راه‌ها باید همه نهادها پای کار بیایند. 

شکری ضمن تقدیر از زحمات پلیس راه در مشارکت تامین ایمنی راه‌ها توسعه منابع پلیس‌راه راههای روستایی اعم از پرسنل و تجهیزات را هم از ضروریات تامین ایمنی راه برشمرد و گفت: پلیس‌ راه روستایی باید متناسب با ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی استان توسعه یابد تا بتواند از تخلفات در این حوزه جلوگیری کند و ضریب ایمنی این‌راه‌ها را بالا ببرد. 

وی مشارکت بیمه‌ها را برای حذف نقاط حادثه‌خیز به نفع آن‌ها و ارتقاء ایمنی راه‌ها دانست و تصریح کرد: فوت هر انسان علاوه بر عزادار شدن چندین خانواده و بزه‌های اجتماعی بعدی، میلیاردها تومان برای کشورمان هزینه ایجاد می‌کند و بیمه‌ها می‌توانند به جای تامین خسارت فوتی و جرحی و حتی خسارتی تصادفات، با صرف هزینه‌های به مراتب کمتر، از بروز تصادفات جلوگیری کنند.

پایان پیام/