اصلی‌ترین چالش پیش‌روی شهر جدید سهند چیست؟
اصلی‌ترین چالش پیش‌روی شهر جدید سهند چیست؟

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بررسی برنامه‌های راهبردی و محوری شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، بر ضرورت استقرار دستگاه‌های خدمت رسان و تامین زیرساخت‌های لازم در شهر جدید سهند توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد. به کزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرهاد سعیدی امروز در نشستی با حضور معاونان و مدیران شرکت عمران […]



مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بررسی برنامه‌های راهبردی و محوری شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، بر ضرورت استقرار دستگاه‌های خدمت رسان و تامین زیرساخت‌های لازم در شهر جدید سهند توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

به کزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرهاد سعیدی امروز در نشستی با حضور معاونان و مدیران شرکت عمران شهر جدید سهند، برنامه‌های ارائه شده از سوی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تحت عنوان برنامه‌های راهبردی-اجرایی و برنامه محوری در شهرهای جدید را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای برون رفت از چالش‌های پیش‌رو را جمع‌بندی کرد. 

وی با اشاره به بندهای مختلف برنامه راهبردی-اجرایی، آخرین وضعیت مساکن باقی مانده از طرح مسکن مهر را مورد بررسی قرار داده و عنوان کرد که شهر جدید سهند مسکن مهر باقی مانده‌ای به لحاظ اجرایی نداشته و تنها در مورد غدیرهای ۱۷ گانه و پروژه خانه مطبوعات استان با مواردی روبه رو هستیم که تلاش می‌شود مسائل مرتبط با این پروژه‌ها نیز حل شود. 

سعیدی با اشاره به این‌که تکمیل نواقص مساکن مهر از جمله سیاست‌های دولت بود که از همان ابتدا در دستور کار قرار داده و در این رابطه نواقص مجتمع سلطان، موضوع آسانسورهای مجتمع پیش ساخته آذربایجان و برخی نواقص مرتبط با سایر پروژه‌ها  نیز در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد برای باقی موارد نیز درخواست تامین مالی کرده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به بندهای مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکید کرد که آخرین وضعیت پروژه‌ها و چالش‌های پیش‌رو به دقت پایش می‌شود و برخی واحدها نیز در آستانه افتتاح قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد که موضوع تصویب طرح جامع شهر جدید سهند در فاز ۵ از جمله اهم موضوعات در ارتباط با سهمیه شهر جدید سهند در احداث مساکن نهضت ملی است. 

سعیدی با تاکید بر رفع موانع پیش روی صدور پیش پروانه‌ها، تسریع در روند صدور پروانه‌های مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن را خواستار شد. 

وی افزود: شهر جدید سهند دارای طراحی شهری بسیار مناسبی بوده و به شکل محله محور و با پیش بینی مناسب جانمایی تمامی خدمات پشتیبانی و بخش سکونتی طراحی شده است. 

سعیدی در ادامه با اشاره به تدوین سند توسعه اجتماعی فرهنگی شهر جدید سهند با همکاری دانشگاه‌های استان، بر بررسی و احصای ظرفیت‌های قابل تطبیق مناطق آزاد با شهرهای جدید در راستای تسریع در روند توسعه شهری و پیشرفت همه جانبه، تاکید کرد. 

در این جلسه محورهای ارائه شده از سوی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در بخش‌های مختلف بررسی و با جمع بندی نظرات و همچنین احصای آخرین وضعیت اقدامات انجام شده، موارد جهت ارسال به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید طبقه‌بندی شد.

پایان پیام/