استقرار گشت ممنوعیت کریسمس در چین
استقرار گشت ممنوعیت کریسمس در چین

در کشور چین به طور رسمی برگزاری جشن‌های خیابانی کریسمس را ممنوع و با به راه انداختن گشت‌های خیابانی با برگزاری مراسم جشن سال نو میلادی مقابله می شود. به گزارش قلم پرس، جشن‌های سال نو میلادی در چین بدل به یک جشنواره خرید سراسری شده است. فارغ از مراکز خرید شهرهای پکن و شانگهای، در […]

در کشور چین به طور رسمی برگزاری جشن‌های خیابانی کریسمس را ممنوع و با به راه انداختن گشت‌های خیابانی با برگزاری مراسم جشن سال نو میلادی مقابله می شود.

به گزارش قلم پرس، جشن‌های سال نو میلادی در چین بدل به یک جشنواره خرید سراسری شده است. فارغ از مراکز خرید شهرهای پکن و شانگهای، در شهری کمتر شناخته شده‌ای همچون نانیانگ نیز نه تنها جشنواره خرید برپاست بلکه از چند روز مانده به شب کریسمس، مغازه‌های فروشنده وسایل تزئین درخت‌های کاج جشن نوئل به معنای واقعی خالی شده‌اند.

چنین رخدادی گویا زنگ‌های خطر را برای حزب کمونیست چین به صدا درآورده است. حزبی که با وجود حاکمیت بلامنازع خود بر تمامی امور کشور یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری حالا با چالش غلبه الگوهای فرهنگی و مذهبی غربی مواجه شده است.

چنین رویکردی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ نیز اعمال شده بود. با این حال برخی معتقدند که این محدودیت‌ها از طریق سیستم مرکزی حزب کمونیست اعمال نمی‌شود و تنها بر اساس علائق برخی مقام‌های محلی به ترویج ناسیونالیسم فرهنگی چینی صورت می‌گیرد.

به عنوان نمونه طی روزهای گذشته در استان هونان و شهر لانگ فانگ مقام‌های محلی به طور رسمی برگزاری جشن‌های خیابانی کریسمس را ممنوع و با به راه انداختن گشت‌های خیابانی با برگزاری مراسم جشن سال نو میلادی مقابله کرده‌اند.

همچنین پلیس در مرکز استان یونان استفاده از سمبل‌های کریسمس در دکوراسیون مغازه‌ها را ممنوع کرده است.

منبع: یورونیوز