ارائه ی الگوی مناسب مد و لباس در گرو احیا سنت ها و تلفیق آن با مد روز است
ارائه ی الگوی مناسب مد و لباس در گرو احیا سنت ها و تلفیق آن با مد روز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درآئین اختتامیه جشنواره م و لباس گفت: باید روی اعتقادات خود بایستیم اما سلایق خوب را هم قبول کنیم چراکه ارائه ی الگوی مناسب مد و لباس در گرو احیا سنت ها و تلفیق آن با مد روز است. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درآئین اختتامیه جشنواره م و لباس گفت: باید روی اعتقادات خود بایستیم اما سلایق خوب را هم قبول کنیم چراکه ارائه ی الگوی مناسب مد و لباس در گرو احیا سنت ها و تلفیق آن با مد روز است.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی اکبر صفی پور اظهار کرد : حجاب و عفاف از دیدگاه و منظر شرعی و اسلامی و باورهای دینی مورد تاکید بوده و باید مورد توجه باشد همانطور که در طول تاریخ ایران همواره حجاب وجود داشته و دارای اهمیت خاصی بوده است .

وی افزود: تا زمانی که سنت ها را احیا و با مد روز تلفیق نکنیم در ارایه الگوهای مناسب مد و لباس و جلب جوانان موفق نخواهیم بود .

صفی پورهمچنین با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه فرهنگ و هنر استان ، گفت: تمام شاخص های فرهنگی و هنری استان رو به رشد است، این روند مستلزم عواملی همچون استقبال، ممارست فعالیت های مستمراست .

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: جشنواره مد و لباس فرصت مغتنم برای شناسایی معرفی و حفظ استعدادهای این حوزه است .

حسن استوار آذر اظهار کرد: مقابله با هجمه فرهنگی که درکشور شاهد آن هستیم با صیانت از میراث ارزشمند فرهنگ اسلامی و ایرانی ممکن می شود .

وی افزود : با ارایه الگوی مناسب و متناسب با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و با بهره گیری از ایده های خلاقانه و نو متناسب با ذائقه جوان امروزی می توانیم از فرهنگ خودمان حراست کنیم .

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی هم دراین آئین گفت: مد و لباس و طراحی آن باید در شان بانوان ایرانی باشد ولی متاسفانه برخی از لباس هایی که در بازار و پشت ویترین ها عرضه می شود مناسب جایگاه زن ایرانی نیست .

سهیلا امیری اظهار کرد: اگر الگوی لباس های ایرانی را با مد روز، فرهنگ اسلامی و ایرانی ارایه کنیم حتی درکشورهای دیگر دنیا نیز طالب آن خواهند بود که برای تحقق این موضوع و تهیه لباس های مناسب همکاری خود بانوان نیز لازم است .

دومین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس آذربایجان شرقی با حدود ۲۰ غرفه و یک سالن نمایش در۹ رشته مرتبط به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد .