آغاز فعالیت کارگروه صیانت و حفاظت از کوه سهند در مراغه
آغاز فعالیت کارگروه صیانت و حفاظت از کوه سهند در مراغه

کار گروه حفاظت از کوه سهند تشکیل و در آن برصیانت از طبیعت بام آذربایجان شرقی تاکید شد. به گزارش قلم پرس،از مراغه، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز در کار گروه حفاظت از سهند اظهار کرد: کوهستان سهند اصلی‌ترین منبع تامین کننده آب، خاک، هوا و بخشی از نیازهای غذایی […]



کار گروه حفاظت از کوه سهند تشکیل و در آن برصیانت از طبیعت بام آذربایجان شرقی تاکید شد.

به گزارش قلم پرس،از مراغه، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز در کار گروه حفاظت از سهند اظهار کرد: کوهستان سهند اصلی‌ترین منبع تامین کننده آب، خاک، هوا و بخشی از نیازهای غذایی استان و شهرهای همجوار است.

وی افزود: هدف از تشکیل این کار گروه تاکید بر صیانت، حفاظت و پیشگیری از تخریب طبیعت سهند است.

اشتری گفت: برای پیشگیری از تخریت طبیعت این کوه لازم است همه دستگاه‌های مرتبط مشارکت و همکاری داشته باشند.  

وی اضافه کرد: برای حفاظت از این کوه، طبیعت، مراتع و منابع آبی آن لازم دوره‌های آموزشی برای جوامع محلی برگزار شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت:  عشایر سهند برای حفاظت از منابع آبی، خاک و طبیعت سهند در کنار دستگاه‌های اجرایی هستند.

 آل‌هاشم افزود: از کل مراتع سهند تنها ۴۰ درصد در اختیار عشایر است و آنها با اجرای طرح‌های مرتعداری از مراتع و پوشش گیاهی سهند حفاظت می‌کنند.

وی افزود: جمعیت دو درصدی عشایر آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۵ درصد گوشت و لبنیات استان را تامین می‌کنند.

 معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز مراسم گفت: سهند به عنوان یک سرمایه ملی در شمال‌غرب کشور و آذربایجان‌شرقی نیازمند حفاظت و صیانت است.

اسدیان با بیان اینکه این کوه منابع آبی و نیازهای چنین شهرستان مجاور را تامین می‌کند، افزود: پیشگیری از تخریب مراتع و منابع آبی و خاکی آن یک ضرورت اساسی است.

وی اضافه کرد: برای بررسی چالش‌های پیش روی کوه سهند همایش‌های علمی برگزار خواهد شد.

در این کارگروه با حضور مدیران کل محیط زیست، امور عشایر و مدیران جهادکشاورزی و محیط زیست شهرستان‌های همجوار سهند بخش از مشکلات پیش روی سهند بررسی شد.

پایان پیام/