انتشار عملکرد جهاد آبرسانی شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی
انتشار عملکرد جهاد آبرسانی شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی
عملکرد جهاد آبرسانی شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی در قالب کتاب چاپ و منتشر شد.

جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار شهری جزء اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آب‌رسانی روستایی مهیا شود.
آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی در ۲ مرحله انجام می شود در مرحله نخست که در مراحل پایانی قرار گرفته ۱۷۸ روستا و در مرحله دوم ۲۳۳ روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.حدود ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و یک میلیون و ۱۳۷ نفر از جمعیت استان در این روستاها ساکن هستند که بیش از ۲ هزار روستا دارای آب لوله کشی بوده و نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت روستاها زیر پوشش آب و فاضلاب هستند.
مرحله یک پروژه جهاد آبرسانی به ۱۷۸ روستا با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا و در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان در دست اجراست و درصد پیشرفت آنها بالاتر از متوسط کشوری است.
مرحله دوم جهاد آب‌رسانی در ۲۳۳ روستا و ۲۱ شهرستان آذربایجان‌شرقی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان آغاز شد. که مرحله دوم ره آورد سفر دوم رئیس جمهور به استان است و با بهره برداری از ۲ طرح و به ثمر رسیدن آنها، عقب ماندگی های گذشته نیز جبران خواهد شد.

 

انتهای پیام/