رئیس‌جمهور: هدف دولت دوازدهم ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران است
رئیس‌جمهور: هدف دولت دوازدهم ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران است

رییس جمهور در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود با بیان اینکه ما صدای مردم را بار دیگر شنیده ایم، تصریح کرد که باید به امید آنها توجه کنیم. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره دوازدهم، در سخنانی با تبریک ولادت با سعادت امام رضا علیه‌السلام، با اشاره […]

رییس جمهور در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود با بیان اینکه ما صدای مردم را بار دیگر شنیده ایم، تصریح کرد که باید به امید آنها توجه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره دوازدهم، در سخنانی با تبریک ولادت با سعادت امام رضا علیه‌السلام، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، و رهاورد امام بزرگوار برای مردم یعنی خودباوری، عزت، استقلال و آزادی، افزود: برای ساختن آینده‌ای که تجلی آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت باشد، ناگزیر از اتکاء بیشتر به توانمندی‌های بی‌پایان ملت هستیم.
آقای روحانی، «ریشه‌کنی فقر و فساد»، «مهار تورم»، «رشد اقتصادی»، «سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی» و «دستیابی به بازار منطقه و جهان» را جزو حقوق مردم دانست و افزود: «رشد فضای آزاد و معنوی»، «دسترسی آسان به اطلاعات»، «برابری در برابر قانون»، «داشتن آینده‌ای مطمئن»، «اظهار نظر و گفتگو»، و «در جریان امور کشور قرار گرفتن»، نیز از حقوق مردم است.
رییس جمهور با اشاره به امانتداری نظام در قبال آراء مردم، خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات با زبان رأی، دوباره با نظام، رهبری، دولت و منتخب خود، تجدید پیمان کردند و اکنون بار مسئولیت بر دوش ماست.
آقای روحانی، «مردم‌سالاری دینی» را از برکات جمهوری اسلامی خواند و گفت: بدون شک این دستاورد بزرگ، مرهون راهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با نگاه راهبردی و مشی پدرانه و با سعه صدر، بستر رشد فرزندان انقلاب با سلایق سیاسی مختلف را فراهم کرده‌اند.
رئیس‌جمهور، «عدالت اجتماعی» و «رفع فقر» را از آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دولت یازدهم از طریق «بازگرداندن ثبات اقتصادی»، «کاهش تورم» و «افزایش خدمات عمومی» از جمله ایجاد بیمه همگانی و انجام طرح تحول نظام سلامت، قدم‌های مهمی برداشت اما هنوز وضعیت فقر و نابرابری در کشور شایسته ملت و زیبنده جمهوری اسلامی نیست.
آقای روحانی، هدف دولت دوازدهم را «ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران» و «ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی» خواند و افزود: رفع فقر در گرو ایجاد شغل است و ایجاد شغل و تولید ثروت، مستلزم سرمایه‌گذاری‌های گسترده و دسترسی به بازار و فناوری‌های پیشرفته است.
رئیس‌جمهور، اولویت اصلی دولت دوازدهم را «افزایش تولید و اشتغال» دانست و گفت: ما برنامه اقتصادی خود را بر مبنای سیاست‌های کلی نظام بویژه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ و با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی طراحی کرده‌ایم.
آقای روحانی با تأکید بر لزوم تعامل با جهان، افزود: گذر از دشوارترین تحریم‌ها با ترکیبی از «قدرت دیپلماسی» و «برخورداری از توان بازدارنده دفاعی» میسر شد.
رئیس‌جمهور، برجام را نشانه حسن نیت ایران برای تعامل جهانی دانست و گفت: اکنون با پشتیبانی ملت که حماسه بزرگ انتخابات را آفرید، بر تعامل سازنده و مؤثر با جهان در چارچوب قانون اساسی تأکید داریم.
آقای روحانی، پایان انتخابات را آغاز فصل «همدلی و همکاری» خواند و افزود: وقت آن است که همه در سایه گفتگو و انتخاب بهترین راهکارها و با استفاده از توان و ابتکار همه نیروهای خلاق، کارآمدی نظام را ارتقا بخشیده و رضایت مردم را به ارمغان آوریم.

همچنین وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد.
آقای رحمانی‌فضلی مهمترین پیام حضور گسترده ملت در پای صندوق‌های رای را اعتقاد به آرمان‌های انقلاب اسلامی خواند و افزود: امنیت، سلامت، قانونمند بودن و مشارکت حداکثری، چهار مولفه مهم انتخابات اخیر بود.
وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام گرفته به منظور صیانت از آرای مردم و تأمین امنیت انتخابات گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ۶۲ هزار و ۳۸۱ شعبه اخذ رای در سراسر کشور و نیز در ۱۰۳ کشور جهان برگزار شد و در نهایت، شورای نگهبان صحت برگزاری انتخابات را بدون ابطال حتی یک صندوق از صندوق‌های اخذ رأی، تایید کرد.