کودتای نافرجام ترکیه غیرت ملی مردم این کشور را به نمایش گذاشت
کودتای نافرجام ترکیه غیرت ملی مردم این کشور را به نمایش گذاشت

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کودتای ۲۵ تیرماه سال جاری در ترکیه ، گفت: نافرجامی این کودتا نشانگر غیرت ملی مردم این کشور و نهادینه شدن دموکراسی بود. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده عصر چهارشنبه در دیدار با سرکنسول ترکیه در تبریز افزود: مردم ایران از اتفاقات رخ داده […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کودتای ۲۵ تیرماه سال جاری در ترکیه ، گفت: نافرجامی این کودتا نشانگر غیرت ملی مردم این کشور و نهادینه شدن دموکراسی بود.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده عصر چهارشنبه در دیدار با سرکنسول ترکیه در تبریز افزود: مردم ایران از اتفاقات رخ داده در کشور ترکیه بسیار ناراحت هستند و در آن شب سیاه از طریق رسانه های مختلف خبری پیگیر موضوع بودند.
وی گفت: از موفقیت دموکراسی در ترکیه خوشحالیم و از انتخاب مردم این کشور حمایت می کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: مردم با حضور در خیابان ها نشان دادند که از دولت حمایت می کنند و این انتخاب و رای مردم به دولت حقی است که باید از آن حفاظت شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که حمایت خود را از دولت ترکیه اعلام کرد، افزود: ترکیه در روزهای سخت تحریم در کنار ایران حضور داشت و مردم ایران دوستان روزهای بد خود را فراموش نمی کنند.
وی با بیان اینکه جنگ با تروریست درهر زمان وظیفه اصلی دولت هاست، گفت: تروریست درهر شکلی که ظهور کند باید در مقابل آن ایستاد و جنگید.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: از بازگشت زندگی عادی در ترکیه خوشحالیم و امیدواریم روزهای آینده روزهای خوبی برای مردم جهان به خصوص ایران و ترکیه باشد.