پوتین دستور خروج نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرد
پوتین دستور خروج نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرد

رئیس جمهور روسیه گفت: دستور می دهم از روز سه شنبه خروج بخش عمده نیروهای نظامی روسی از سوریه آغاز شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صداوسیما  به گفته خبرگزاری رویترز از مسکو ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست با وزیر دفاع این کشور گفت :« دستور می دهم از روز سه […]

رئیس جمهور روسیه گفت: دستور می دهم از روز سه شنبه خروج بخش عمده نیروهای نظامی روسی از سوریه آغاز شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صداوسیما  به گفته خبرگزاری رویترز از مسکو ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست با وزیر دفاع این کشور گفت :« دستور می دهم از روز سه شنبه خروج بخش عمده نیروهای نظامی روسی از سوریه آغاز شود.»
رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه به ارتش خود دستور داد خروج بخش عمده نیروهای روسی را از سوریه آغاز کند زیرا مداخله نظامی روسیه تا حد زیاد به اهداف خود دست پیدا کرده است.
خبر دیگر این که دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماسی تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه برقرار کرد تا وی را از تصمیم مسکو برای خارج کردن نیروهایش از سوریه مطلع کند.

همچنین تلویزیون المیادین به نقل از کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به بشار اسد همتای سوری خود اطلاع داده است که مرکز هوایی روسیه در پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه به فعالیت های عادی خود با حضور شماری از نیروهای روسیه و باقی ماندن برخی از تجهیزات نظامی ادامه خواهد داد.
روسیه از تاریخ هشتم مهر امسال با مجوز دولت دمشق حملات هوایی خود علیه مواضع گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره را در سوریه آغاز کرده بود.
پشتیبانی هوایی روسیه از نیروهای دولت سوریه، مسیر را برای ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی هموار کرد.