پرداخت ۳ میلیون تومان یارانه نهاده‌های دامی به هر ایرانی!
پرداخت ۳ میلیون تومان یارانه نهاده‌های دامی به هر ایرانی!

[ad_1] رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: هر ایرانی در سال گذشته بیش از ۳ میلیون تومان یارانه نهاده های دامی دریافت کرده است ؟! به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی  امشب در نشست شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان  اظهار کرد: مجلس در سال ۱۴۰۱ دولت را مکلف به حذف ارز […]

[ad_1]


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: هر ایرانی در سال گذشته بیش از ۳ میلیون تومان یارانه نهاده های دامی دریافت کرده است ؟!

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی  امشب در نشست شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان  اظهار کرد: مجلس در سال ۱۴۰۱ دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی و آزادسازی نرخ ارز کرده و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده هیچ ارزی با نرخ ترجیحی واگذار نشود.

وی با اشاره به روال معیوب نظام پرداخت یارانه نهادههای دامی و کالاهای اساسی افزود: به عنوان یک کارشناس و با باور قلبی می گویم که نظام معیوب پرداخت یارانه نهاده های دامی و کالاهای اساسی کمر مملکت را شکسته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر ضرورت تبیین عمومی و تفهیم سیاستهای دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی و هدفمند کردن پرداخت یارانه ها برای عموم شهروندان ادامه داد: هر دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با ارز نیمایی ۲۰ هزار تومان فاصله قیمتی دارد و و این یعنی در سال گذشته دولت برای نهاده های دامی و کالاهای اساسی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است که سرانه آن مبلغی بیش از ۳ میلیون تومان برای هر ایرانی است اما آیا احساس می شود که هر ایرانی در سال گذشته بیش از ۳ میلیون تومان یارانه نهاده های دامی دریافت کرده است ؟!

فتحی افزود: بحث حذف یارانه ها به هیچ وجه مطرح نیست و تنها نحوه پرداخت آن تغییر کرده و از این پس به خود مصرف کننده پرداخت خواهد شد تا از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری و از عواید ناشی از آن نیز برای بهبود و ارتقای بهره وری تولید استفاده شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به لزوم تضارب آرا جهت رسیدن به یک رهیافت مناسب گفت: تمام افکار و جناح ها باید در ساختن ایرانی آباد با هم متحد باشند چراکه همه معتقدند این نحوه پرداخت یارانه ها اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است و اگر خواص جامعه آحاد مردم و شهروندان را نسبت به ضرورت و مزایای اصلاح نظام پرداخت یارانه ها تفهیم و آگاهسازی کنند، این طرح به آسانی قابل اجرا خواهد بود.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده هرچه بیشتر و بهتر از تکنولوژیهای روز از جمله نقشه ها و تصاویر ماهواره ای در موضوعات مختلف کشاورزی تاکید و ارائه گزارش کار واحدهای مختلف در این زمینه را خواستار شد.

انتهای پیام/


[ad_2]