وزیر ارتباطات: گزارش پژوهشگاه فضایی در مورد کاشت خشخاش دقیق و با جزییات است
وزیر ارتباطات: گزارش پژوهشگاه فضایی در مورد کاشت خشخاش دقیق و با جزییات است

محمدجواد آذری جهرمی‌ وزیر ارتباطات و فناوری صفحه توییتر خود نوشت: گزارش پژوهشگاه فضایی در مورد کاشت خشخاش دقیق و با جزییات است محمدجواد آذری جهرمی‌ در واکنش به پاسخ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص موضوع مزرعه خشخاش در ایران مبنی بر اینکه ما در ایران مزرعه خشخاش آن هم به وسعت ۷۰ هکتار […]

محمدجواد آذری جهرمی‌ وزیر ارتباطات و فناوری صفحه توییتر خود نوشت: گزارش پژوهشگاه فضایی در مورد کاشت خشخاش دقیق و با جزییات است

محمدجواد آذری جهرمی‌ در واکنش به پاسخ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص موضوع مزرعه خشخاش در ایران مبنی بر اینکه ما در ایران مزرعه خشخاش آن هم به وسعت ۷۰ هکتار نداشته و نداریم و تاکنون مطلب مستندی در این خصوص نیز به دست ما نیامده است. نوشت:

گزارش پژوهشگاه فضایی در مورد کاشت خشخاش دقیق و با جزییات است. از رییس محترم پلیس مبارزه با مواد مخدر دعوت کردم با حضور در پژوهشگاه فضایی این اطلاعات را ملاحظه نمایند وبا استقبال ایشان مواجه شد. دانش فضایی کشور در خدمت پلیس مقتدر وشهید داده در راه مبارزه با سوداگران مواد مخدر است.

 

یک روز پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری در توییتی دیگر نوشته بود : ۷۰هکتار مزرعه خشخاش در یک شهر!!!
‏در پایش سطوح زیرکشت کشور توسط پژوهشگاه فضایی ایران، به مزرعه‌ای ۷۰هکتاری در یکی از شهرهای کشور برخوردند که در آن ⁧ #خشخاش⁩ کشت می‌شود. خواسته‌ام همه شهرها بررسی شود. بازهم فناوری در خدمت ⁧ #شفافیت⁩، هر چند برخی نمی‌پسندند.

 

 

در پاسخ به این موضوع سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گفت‌گو با خبرگزاری فارس، گفته بود تاکنون اطلاعات مستندی در این خصوص به دست ما نیامده است و عنوان چنین مطلبی می‌تواند اشتباه باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح  کرد: در پایش سطوح زیر کشت کشور که توسط عکس‌های ماهواره‌ای صورت می‌گیرد کل منطقه و همسایگان را شامل می‌شود؛‌ ممکن است در رصد مربوطه استان‌های هم مرز با کشور ما  که در کشورهای همسایه همچون افغانستان به کشت خشخاش می‌پردازند در عکس فوق مشاهده و اشتباه برداشت شده باشند.

سردار زاهدیان گفت: همچنین ممکن است در رصد مربوطه طیف گیاه شقایق که گل‌های قرمز رنگ دارد و هم خانواده با گیاه خشخاش است به اشتباه به جای خشخاش برداشت شده باشد.

وی اعلام کرد: ما در ایران مزرعه خشخاش آن هم  به وسعت ۷۰ هکتار نداشته و نداریم و تاکنون مطلب مستندی در این خصوص نیز به دست ما نیامده است.