هرگز اجازه استفاده از خاک عراق علیه ایران را نمی دهیم
هرگز اجازه استفاده از خاک عراق علیه ایران را نمی دهیم

نخست وزیر عراق گفت: براساس قانون اساسی عراق هرگز اجازه نمی‌دهیم که از خاک عراق بر علیه دیگر کشورها بویژه ایران استفاده شود و در این مساله جدیت داریم. عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز در نشست مشترک هیأت‌های عالیرتبه ایران و عراق  با تقدیر از استقبال و میهمان‌نوازی شایسته دولت و ملت ایران از […]

نخست وزیر عراق گفت: براساس قانون اساسی عراق هرگز اجازه نمی‌دهیم که از خاک عراق بر علیه دیگر کشورها بویژه ایران استفاده شود و در این مساله جدیت داریم.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز در نشست مشترک هیأت‌های عالیرتبه ایران و عراق  با تقدیر از استقبال و میهمان‌نوازی شایسته دولت و ملت ایران از هیأت عراقی، گفت: سفر رئیس جمهوری ایران به عراق، سفری کلیدی و تاریخی بود چرا که توانست دستاوردهای فراوانی را به همراه داشته و مشکلاتی که در مسیر توسعه همکاری‌های دو کشور بود را از میان بردارد.

نخست وزیر عراق پیگیری و نظارت بر حسن اجرای توافقات و تأکید بر توسعه و تحکیم بیش از پیش مناسبات تهران – بغداد را از اهداف سفر خود به ایران برشمرد و اظهار داشت: باید در راستای توسعه روابط و همکاری‌های ایران و عراق در بخش‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در راستای منافع متقابل دو ملت تلاش کنیم.

عبدالمهدی تصمیم دو دولت برای رایگان شدن روادید را مثبت و در مسیر توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین دانست دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور با لغو روادید در آینده تسهیلات بیشتری برای ارتباط نزدیک میان مردم، بازرگانان، فعالان اقتصادی، تجار، دانشجویان و طلاب دو کشور ایجاد شود.

نخست وزیر عراق اتصال راه‌آهن ایران به عراق و لایروبی شط العرب را برای این کشور بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید در راستای توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، برنامه‌ریزی در زمینه سیاست‌های مشترک آبی، ایجاد مناطق مشترک تجاری، تبادلات علمی و فناوری، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر تلاش کنیم.

عبدالمهدی ضمن ابراز همدردی دولت و ملت عراق با مردم ایران در حادثه سیل اخیر در کشورمان، گفت: ایران و عراق باید در همه حال در کنار هم باشند چرا که در کنار هم می‌توانیم پیروزی‌های بزرگی را رقم بزنیم.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: براساس قانون اساسی عراق هرگز اجازه نمی‌دهیم که از خاک عراق بر علیه دیگر کشورها بویژه ایران استفاده شود و در این مساله جدیت داریم.