هدیه خاص پوتین به جاعل بی سواد تاریخ
هدیه خاص پوتین به جاعل بی سواد تاریخ

رئیس جمهور روسیه نسخه ای از کتاب پانصد ساله « جنگ یهودیان » را به نتانیاهو هدیه کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مناسبت سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو، نسخه ای از کتاب « جنگ یهودیان » را که یوسف […]

رئیس جمهور روسیه نسخه ای از کتاب پانصد ساله « جنگ یهودیان » را به نتانیاهو هدیه کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مناسبت سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو، نسخه ای از کتاب « جنگ یهودیان » را که یوسف فلاوی (فلاویوس ژوسفوس Flavius Josephus) ، تاریخ نگار یهودی-رومی در سال ۱۵۲۶ نگاشته بود، به وی هدیه کرد.
رئیس جمهور روسیه در این دیدار به نشانه دوستی دو طرف این کتاب قدیمی ۵۰۰ ساله را به وی اهدا کرد. بنا بر اعلام رسانه های روسی، این کتاب به زبان توسکانی (از زبان های رومی رایج در ایتالیا) نگاشته شده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور داد تا این کتاب به کتابخانه ملی اسرائیل تحویل داده شود.
« جنگ یهودیان » عنوان کتابی آیینی از فلاویوس ژوسفوس است. وی در این کتاب، جنگ یهودیان شورشی در اورشلیم با رومی های دوره امپراتور تیتوس در سال ۷۰ میلادی را روایت می کند.
گفتنی است این کتاب درحالی به نتانیاهو اعطا شد که او در دیدارش با پوتین به حوادثی به گفته خود تاریخی اشاره کرده بود و مدعی شده بود که ایران از دو هزارو پانصد سال پیش به دنبال نابودی یهودیان بوده است. این سخنان با واکنش رییس‌جمهوری روسیه مواجه شد که گفته بود این سخنان برای گذشته است و ما با جهانی تازه روبرو هستیم پس درباره مسائل روز صحبت کنیم.