نیروی هوایی روسیه در جریان آتش بس به عملیات ضد داعش ادامه می‌دهد
نیروی هوایی روسیه در جریان آتش بس به عملیات ضد داعش ادامه می‌دهد

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که نیروی هوایی این کشور در جریان آتش بس و پس از آن به عملیات ضد داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، “ولادیمیر پوتین” روز جمعه در نشست فرماندهان هیئت امنیت فدرال روسیه گفت: عملیات ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه و ائتلاف […]

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که نیروی هوایی این کشور در جریان آتش بس و پس از آن به عملیات ضد داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، “ولادیمیر پوتین” روز جمعه در نشست فرماندهان هیئت امنیت فدرال روسیه گفت: عملیات ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه و ائتلاف به فرماندهی آمریکا علیه گروه‌هایی که برای آتش بس اعلام آمادگی کرده‌اند، نخواهد بود.
روسیا الیوم به نقل از پوتین افزود: داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که شورای امنیت آنها را در فهرست خود قرار داده است، شامل آتش بس نمی‌شوند و بدون شک جنگ علیه آنان با قاطعیت ادامه خواهد داشت.
پوتین با اشاره به اعلام آمادگی برخی گروه‌های مسلح برای آتش بس، تأکید کرد: همه طرفهای درگیر تا ساعت ۱۲ امروز به وقت دمشق باید به ما یا شرکای آمریکایی ما اعلام کنند که به آتش بس پایبند هستند، و ما در حال دریافت این اطلاعات هستیم.
پوتین خاطرنشان کرد که آمریکا و روسیه دوشنبه گذشته (۲۲ فوریه) از آتش بس در سوریه خبر دادند، و هدف از این کار حمایت از راهکار سیاسی برای بحران سوریه است.
وی افزود: این موضوعی پیچیده است، ولی راه دیگری جز راهکار سیاسی نیست، باید شرایط برای توقف هرچه زودتر خون ریزی‌ها فراهم شود، تا پس از آن گفتگوی سوری – سوری با مشارکت همه گروه‌های سیاسی فعال آغاز شود.