نخست وزیر ترکیه: فتح الله گولن به ترکیه آورده خواهد شد
نخست وزیر ترکیه: فتح الله گولن به ترکیه آورده خواهد شد

بینعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد «فتح الله گولن» به ترکیه آورده خواهد شد و بهای کودتای نافرجام را پرداخت خواهد کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به نوشته رویترز از استانبول، نخست وزیر ترکیه این موضوع را در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان در یک راهپیمایی در […]

بینعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد «فتح الله گولن» به ترکیه آورده خواهد شد و بهای کودتای نافرجام را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به نوشته رویترز از استانبول، نخست وزیر ترکیه این موضوع را در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان در یک راهپیمایی در استانبول عنوان کرد. دولت ترکیه، گولن را به دست داشتن در این کودتای نافرجام متهم کرده است.
 ییلدیریم در این باره گفت: «بگذارید به همه شما اعلام کنم. رهبر این گروه تروریستی به ترکیه خواهد آمد، و بهای آنچه را که انجام داد، خواهد پرداخت.»
وی در ادامه گفت مقامات ترکیه، انگیزه انتقامجویی نخواهند داشت و در برخورد با افرادی که مسئول کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه بودند، در چارچوب حاکمیت قانون عمل خواهند کرد.
در این راهپیمایی بیش از یک میلیون نفر شرکت کردند. بیشتر شرکت کنندگان در این راهپیمایی،‌ حامیان حزب حاکم ترکیه یعنی حزب «عدالت و توسعه» بودند.