منابع استان باید در داخل استان هزینه شود و به تهران نرود
منابع استان باید در داخل استان هزینه شود و به تهران نرود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بانک‌ها باید با عملکرد خود و تلاش در جهت «شفافیت»، «تسهیل امور» و «اصلاح فرایند» اعتماد مردم را بازگردانند. محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بانک ها در ایجاد امید در جامعه، گفت: باید از تزریق ناامیدی به جامعه خودداری کنیم و همراه […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بانک‌ها باید با عملکرد خود و تلاش در جهت «شفافیت»، «تسهیل امور» و «اصلاح فرایند» اعتماد مردم را بازگردانند.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بانک ها در ایجاد امید در جامعه، گفت: باید از تزریق ناامیدی به جامعه خودداری کنیم و همراه با کاستی‌ها، موفقیت‌ها هم برجسته شود.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان استان در زمینه های مختلف گفت: باید فعالیت‌ها را سرعت بخشیم و برای فرایند توسعه استان انرژی بیشتری بگذاریم.

وی با انتقاد از واحدهای تولیدی، معدنی و خدماتی مستقر در استان که حساب‌های بانکی و مالیاتی خود را به تهران یا استان های دیگر منتقل کرده‌اند، گفت: اولویت ما باید این باشد که منابع استان در داخل استان هزینه شود و به تهران نرود.

حمید هاشم زاده، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه بیشترین فشار پرداخت تسهیلات بر روی بانک‌های دولتی است، افزود: بانک‌های خصوصی به خوبی پای کار ارائه تسهیلات نمی‌آیند که دلیل آن، سیاست گذاری دفاتر مرکزی بانک‌های خصوصی است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه ۱۲ بانک دولتی و ۲۴ بانک خصوصی و موسسه اعتباری در استان فعال هستند، گفت: نسبت منابع به مصارف در بانک‌های استان ۷۵ درصد است.

عادل غلامی اعلام کرد: مطالبه های معوق و مطالبه های غیرجاری بانک‌های استان ۲۶ هزار میلیارد است که ۱۰ درصد کل مصارف است و این رقم نشانه رعایت بهداشت اعتباری در بانک‌هاست.

وی رویکرد رفتاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی و صنعتی در دریافت مطالبه های معوق را مماشات و کمک عنوان کرد و افزود: بانک‌های استان سهم خود را در رونق تولید و گره گشایی از تولید در حد توان ادا کردند.

غلامی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات «اشتغال فراگیر» امسال تاکنون رتبه اول کشور را کسب کرده‌است، افزود: در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هم رتبه اول را داریم.

وی خاطرنشان کرد : ۹۰ درصد اقتصاد کشور به بانک‌ها وابسته است و بانک‌ها تلاش دارند حداکثر ظرفیت قانونی را برای کمک به تولید و اشتغال استفاده کنند.