مسیرگشایی و مقابله با خطرات احتمالی، دو موضوع مهم مناطق حاشیه‌نشین است
مسیرگشایی و مقابله با خطرات احتمالی، دو موضوع مهم مناطق حاشیه‌نشین است
شهردار تبریز هدف بازدید خود و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از مناطق حاشیه‌نشین شهر را مشتمل بر دو موضوع مهم بررسی مسیرگشایی و ارزیابی برای مقابله با خطرات احتمالی دانست.

عباس رنجبر در جریان بازدید از مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار شهر در گفتگو با شهریار، گفت: مسیرگشایی‌ها در این مناطق می‌تواند مشکلات رفت و آمد مردم در این منطقه را کم کند و از طرفی ارزیابی برای مقابله با خطرات احتمالی که از نزدیک بررسی شد، باید کارشناسانه نیز مورد بررسی قرار گیرد تا از احتمال وقوع این خطرات پیشگیری شود.

وی ادامه داد: در اولین روز کاری رسمی خودم به همراه اعضای محترم شورای اسلامی شهر، خدمت مردم نجیب محلات کم‌برخوردار رفتیم تا از نزدیک شاهد مشکلات مردم باشیم و با بررسی مسائل و مشکلات این قسمت از شهر، این موارد را در بودجه‌بندی مدنظر قرار دهیم تا بخشی از مشکلات این اهالی را برطرف کنیم.

شهردار تبریز عنوان کرد: مردم این مناطق همیشه نسبت به مسئولان برخورد خوبی داشته‌ و همیشه در صحنه بوده‌اند و جزو نجیب‌ترین مردمان شهر و کشورمان هستند. در دیدار رو در رو با این شهروندان، مباحثی پیرامون موضوعات مسیرگشایی و مواردی که در بهبود این محله‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، مطرح شد که همه این موارد به شکل کارشناسی مورد بررسی و اقدام عملی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ما در اولین مرحله، به ارزیابی مراحلی که از قبل باقی مانده، می‌پردازیم و اقداماتی که لازم است را انجام خواهیم داد. به همراه مدیران منطقه برنامه‌ریزی می‌کنیم و پس از تامین بودجه مالی و تملک املاک در مسیر، مسیرگشایی می‌کنیم.

رنجبر گفت: با مسئولان منطقه جلسات کاری برگزار کرده و ارزیابی می‌کنیم تا مشخص شود که این موارد را در چند فاز و با چه هزینه‌ای می‌توان ساماندهی کرد.