مردم از عملکرد دستگاه‎های خدمات رسان ناراضی هستند
مردم از عملکرد دستگاه‎های خدمات رسان ناراضی هستند

استاندار آذربیجان شرقی گفت: درصد قابل‌توجهی از مردم نسبت به عملکرد سازمان‎های عمومی و دستگاه‎های خدمات رسان ناراضی هستند؛ چراکه سازمان‎ها با همه تحولات صورت گرفته نتوانسته‎اند پاسخگوی خواسته‎های مردم باشند. به گزارش قلم پرس محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت:موضوع جلسه ما رعایت حقوق شهروندی است؛ اما حقوق شهروندی […]

استاندار آذربیجان شرقی گفت: درصد قابل‌توجهی از مردم نسبت به عملکرد سازمان‎های عمومی و دستگاه‎های خدمات رسان ناراضی هستند؛ چراکه سازمان‎ها با همه تحولات صورت گرفته نتوانسته‎اند پاسخگوی خواسته‎های مردم باشند.

به گزارش قلم پرس محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت:موضوع جلسه ما رعایت حقوق شهروندی است؛ اما حقوق شهروندی رعایت نمی‌شود و یک‌طرفه بوده و ما صحبت می‌کنیم و دیگران گوش می‌دهند

وی با شاره به موضوع اتفاق افتادن یک رویداد در هرماه، افزود: این موضوع که در زمان دکتر جبارزاده مطرح شد بسیار دارای اهمیت بوده و باید در هر جلسه‌ای که مزاحم اوقات دوستان می‌شویم باید بخشی در مورد توسعه داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: توسعه تحولی است که در تمام ابعاد یک پدیده به شکل کمی و کیفی اتفاق می‌افتد؛ اگر در تحولات اقتصادی پیشرفت داشته باشیم رشد اقتصادی حاصل‌شده اما توسعه اقتصادی اتفاق نیفتاده است.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌محور توسعه است، گفت: انسان‎های توسعه‌یافته می‎توانند توسعه را رقم بزنند و کشورهای پیشرفته بر روی انسان‌های توسعه‌یافته سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

پورمحمدی بابیان اینکه آموزش و قانون ارکان رعایت حقوق شهروندی هستند ادامه داد: درگذشته سواد را به توانایی خواندن و نوشتن تعریف می‌کردند اما امروزه مبنای سواد آشنایی مردم جامعه به حقوق و تکالیف خود است.

وی با تأکید بر اینکه باید ببینیم چه مقدار از آموزش‎های رسمی متناسب با حقوق شهروندی ارتقا یافته است، اضافه کرد: درصد قابل‌توجهی از مردم نسبت به عملکرد سازمان‎های عمومی و دستگاه‎های خدمات رسان ناراضی هستند؛ چراکه سازمان‎ها با همه تحولات صورت گرفته نتوانسته‎اند پاسخگوی خواسته‎های مردم باشند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد کثیری در سازمان‎ها جذب‌شده‌اند کاری را که انجام می‎دهند با تخصص آن‌ها هیچ ارتباطی ندارد و شاهد یک انباشت نیروی ناکارآمد در ادارات هستیم.

وی بیان کرد: این‌همه دوره‎های آموزشی برگزار می‌شود ولی خروجی مؤثری ندارد، باید بر لزوم بازتولید و توانمندسازی نیروی انسانی توجه شود.

پورمحمدی افزود: کارکنان اداری دستگاه‌ها باید به شکل متناسب توزیع شوند تا بهره‌وری در سازمان‌های ما افزایش یابد.

وی تأکید کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند، باید مشکلات را حل کنیم؛ اما متأسفانه جامعه ما ازلحاظ توسعه اجتماعی فاصله زیادی با وضعیت ایده آل دارد و بخش عمده‌ای از این نارضایتی مردم را دیگران به ما تحمیل کرده‎اند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: همه به منشور حقوق شهروندی قسم یادکرده‌ایم و بر اساس اصل ۱۳ منشورحقوق شهروندی اگر مدیری نتوانست خواسته‌های مردم را پاسخگو باشد باید استعفا دهد اما تا به امروز کدام مدیر این کار را انجام داده است، وقتی هم می خواهیم از پشت میزش برداریم باید جرثقیل بیاوریم. حقوق شهروندی در جامعه امروز هنوز با آن سرمنزل مقصود فاصله دارد، شهروند ما جسارت نمی کند حرفش را بزند.

وی تأکید کرد: کسی به‌زور ما را مدیر نکرده و هرچند معرفی و پیشنهاد دوستان بوده اما در کل به اختیار پذیرفته‌ایم و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

پورمحمدی اضافه کرد: برای روزگار گذراندن نیامده‌ام، آمده‌ایم تا به کمک یکدیگر تحول ایجاد کرده  و مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروی انقلاب و تلاش دشمنان برای ضربه زد به‌نظام و انقلاب تأکید کرد: باید دستاوردهای این انقلاب را به مردم یادآور شویم و به کارهای دشمنان را تبیین کنیم، مسوولان نظم نمی‌خواهند مردم در سختی باشند.