لزوم توجه به ابعاد اجتماعی شریان‌های شهری
لزوم توجه به ابعاد اجتماعی شریان‌های شهری
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه شبکه معابر شهری تبریز در راستای حل معضل ترافیک، گفت: در کنار کارکرد جابه‌جایی، باید به ابعاد اجتماعی، زیست محیطی و معماری شریان‌های شهری نیز توجه شود.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر در منطقه ۵ تبریز، با اشاره به اینکه حداقل ۲۵ درصد از فضاهای شهری باید به حمل‌ونقل اختصاص یابد، گفت: توسعه شبکه معابر در شهر تبریز متناسب با افزایش جمعیت و تعداد وسایل نقلیه نیست و اجرای طرح‌هایی نظیر این طرح ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از گلوگاه‌های ترافیکی تبریز در سال‌های گذشته اصلاح شده است، افزود: با این حال هنوز هم نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شریان‌های شهری علاوه بر کارکرد جابه‌جایی، کارکردهای اجتماعی، زیست‌محیطی و معماری هم دارند، افزود: شهرداری تبریز در تکمیل این پروژه و اجرای پروژه‌های بعدی به این کارکردها نیز توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ترافیک تنها با احداث زیرگذر و روگذر و افزایش طول شبکه حل نمی‌شود و در کنار آن باید فرهنگ رانندگی و شهرنشینی هم ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه موضوع شهر پاک و شهر روان جزو دو اصل کلیدی و مهم در برنامه استراتژیک توسعه تبریز است، گفت: احداث این تقاطع و توجه به فضاهای حمل و نقل درکنار کلنگ زنی فاز دوم آزادراه زنجان – تبریز – ارومیه که هفته آینده انجام می شود، بخشی از اقدامات برای اصل کلیدی «تبریز شهر روان» است.

پورمحمدی افزود: سطح فضاهای تبریز برای حمل و نقل ۱۳ درصد است که متوسط های جهانی ۲۵ درصد بوده و باید فضاهای حمل و نقل تبریز بیش از اینها توسعه یابد.

تقاطع غیرهمسطح «ولیعصر» به طول ۱۳۰۰ متر به عنوان بخشی از فاز نخست اتوبان ولایت با صرف هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این تقاطع، کوی‌های نصر و استانداری به یکدیگر متصل و تردد در مسیرهای مختلف اتوبان پاسداران، نصر و استانداری به همدیگر ممکن می‌شود.