عکس که به سمبل جدید مقاومت مردم فلسطین تبدیل شد
عکس که به سمبل جدید مقاومت مردم فلسطین تبدیل شد

عکس جوان معترض فلسطینی در نوار غزه که از سوی عکاس خبرگزاری آناتولی گرفته شد، به دلیل شباهت آن به نقاشی «آزادی هدایتگر مردم» مربوط به انقلاب کبیر فرانسه به سمبل جدید مقاومت فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل تبدیل می شود. عکس جوان معترض فلسطینی در نوار غزه که  به دلیل شباهت آن به تابلوی […]

عکس جوان معترض فلسطینی در نوار غزه که از سوی عکاس خبرگزاری آناتولی گرفته شد، به دلیل شباهت آن به نقاشی «آزادی هدایتگر مردم» مربوط به انقلاب کبیر فرانسه به سمبل جدید مقاومت فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل تبدیل می شود.

عکس جوان معترض فلسطینی در نوار غزه که  به دلیل شباهت آن به تابلوی «آزادی، هدایتگر مردم» اثری از اوژن دولاکروا، نقاش معروف فرانسوی در شبکه های اجتماعی و رسانه های جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی این عکس روز دوشنبه ۲۲ اکتبر جاری توسط مصطفی حسونه در جریان راهپیمایی های مسالمت‌آمیز مردم نوار غزه در اعتراض به محاصره غیرقانونی این منطقه از سوی اسرائیل گرفته شد و یادآور تابلوی «آزادی، هدایتگر مردم» مربوط به انقلاب کبیر فرانسه است.

ابو عمر، جوان مذکور در این عکس که با دست راستش پرچم فلسطین را حمل کرده و با دست چپش نیز در حال پرتاب سنگ به سمت نظامیان اسرائیل است، در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: به عنوان یکی از هزاران جوان بیکار فلسطینی در غزه امیدوارم با این تظاهرات های مسالمت‌آمیز موفق به شکستن محاصره این منطقه شویم و امکانات شغلی نیز افزایش یابد.

وی ضمن ابراز خرسندی از بازتاب عکس خود در شبکه های اجتماعی و رسانه های مشهور بین‌المللی نظیر «بی‌بی‌سی» و «الجزیره انگلیسی» گفت: پخش عکسم به همراه یک تابلوی متعلق به یک نقاش معروف فرانسوی باعث دلگرمی بیشتر من جهت شرکت در تظاهرات های مسالمت‌آمیز برای دستیابی به آزادی شده است.

ابو عمر همچنین با تاکید بر اینکه پرچم فلسطین و روح انتفاضه را هرگز رها نمی کند، افزود: حتی اگر هدف گلوله های نظامیان اسرائیل قرار گیرم، پرچم فلسطین را رها نمی کنم. آرزو دارم که روزی بتوانم این پرچم را بر فراز سرزمین اشغالی فلسطین به اهتزاز درآورم.

در تابلوی نقاشی «آزادی هدایتگر مردم» یک زن نیمه برهنه در صف اول انقلابیون فرانسوی در یک دست پرچم فرانسه و در دست دیگرش نیز یک تفنگ با سرنیزه را حمل می کند.