عملکرد مطلوب شهرداری منطقه ۱۰ در مقابله با ساخت و ساز غیر قابل انکار است
عملکرد مطلوب شهرداری منطقه ۱۰ در مقابله با ساخت و ساز غیر قابل انکار است

به گزارش قلم پرس، حسین آذرنیا مدیر عامل پدافند غیر عامل شهرداری تبریز در این جلسه با اشاره به معضل ساخت و ساز غیر مجاز و بناهای غیر ایمن اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز و غیر ایمن موضوعی مهم است که مدیران شهرداری باید با ارائه راهکارهای جدید و نظارت بیش از پیش در جهت […]

به گزارش قلم پرس، حسین آذرنیا مدیر عامل پدافند غیر عامل شهرداری تبریز در این جلسه با اشاره به معضل ساخت و ساز غیر مجاز و بناهای غیر ایمن اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز و غیر ایمن موضوعی مهم است که مدیران شهرداری باید با ارائه راهکارهای جدید و نظارت بیش از پیش در جهت رفع این معضل گام بردارند.
وی به وقوع چند مورد حادثه در ساختمان های ناایمن تبریز طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز غیر مجاز در قوانین ما به عنوان تخلفات ساختمانی یاد شده در حالیکه در این موضوع جرم انگاری نشده است که در حادثه اخیر خیابان عباسی شاهد از دست دادن چند تن از شهروندان شدیم این اتفاقات دردناک توجه بیش از پیش به اهمیت ایمنی در ساخت و سازها را نمایان تر کرد.
آذرنیا ادامه داد: اصل و رکن پدافند غیر عامل که باید در تمامی مناطق، سازمانها و دستگاهها رعایت شود صیانت از جان و مال مردم است.
وی ضمن قدردانی از اقدامات مطلوب صورت گرفته شهرداری منطقه ۱۰ در مقابله و پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در دوره مدیریت حسن گنجی بر ضرورت استمرار و تقویت این رویکرد تأکید و اضافه کرد: در روزهای اخیر شاهد اقدام ارزنده از طرف شهردار منطقه ۱۰ بودیم که با شجاعت و قاطعیت در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز یک حرکت تاریخی در شهرمان به یادگار گذاشت از این رو عملکرد مطلوب شهرداری منطقه ۱۰ در مقابله با ساخت و ساز غیر غیر قابل انکار است.
مدیر پدافند غیر عامل شهرداری تبریز یادآورشد: ساخت و سازهای غیرمجاز به دلیل نداشتن مجوزهای لازم و رعایت نشدن اصول مهندسی و نداشتن ایمنی، همواره جزو موارد تخریب و جریمه در حوزه شهرسازی قرار گرفته و نسبت به آنها برای پیشگیری از حوادث ناگوار برابر قانون برخورد می‌شود.
وی در ادامه در مورد برخی مطالب عنوان شده در رسانه ها با موضوع ساخت ساز غیر مجاز گفت: برخی رسانه ها اقدام به انتشار گزارشی به شکل دیگری در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز کرده و موجبات دلخوری شهرداری می شود در این خصوص باید گفت شهرداری ها در حوزه قوانین، مقررات و حیطه اختیارات خود عمل می کنند بنابراین شایسته است همگی به قانون تمکین کنیم و اگر تخلفی در ساخت و ساز صورت گرفته است، اجازه دهیم در این میان قانون تکلیف را مشخص کند.
آذرنیا در این جلسه ضمن اشاره به اینکه اجرای الزامات و ملاحظات پدافند غیر عامل موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، و تجیهزات حیاتی در مقابل تهدیدات ضروری و کاهش آسیب پذیری زیر ساخت‌ها، اماکن، تاسیسات و تجیهزات مهم در زمان بحران می شود، یادآور شد: رعایت الزامات مبحث ۲۱ بر تمامی نهادهایی که با ساختمان سازی مرتبط هستند، ضروری بوده و در این میان شهرداری تبریز طبق اسناد موجود عملکرد بسیار موثر و مثبتی در این خصوص دارد.
وی با بیان اینکه باید تاب آوری جامعه را بالاتر ببریم، گفت: لازم است تا از صدور مجوز برای ساخت و ساز در مناطق پرخطر جلوگیری شود.
آذرنیا با بیان اینکه بی‌شک یکسری از افراد سودجو به دنبال سودآوری بیشتری هستند که سودشان هم از تخلفات ساختمانی به دست می‌آید، تصریح کرد: املاک قولنامه‌ای اغلب دارای مشکلات قانونی بوده و شامل ساخت و سازهای غیر مجاز هستند که به شهروندان محترم توصیه می‌شود از خرید املاک قولنامه‌ای خودداری کنند.
در ادامه جلسه هماهنگی های لازم جهت ارتباط و همکاری های هرچه بیشتر در زمینه های مختلف شهرداری منطقه ۱۰ با مدیریت پدافند غیرعامل انجام شد.

حسین آذرنیا همچنین در بازدید از بخش های مختلف شهرداری منطقه ۱۰ انجام تمامی الزامات پدافند غیر عامل این منطقه را قابل تقدیر دانست.
وی با اشاره به بازدید انجام شده گفت: با انتشار ویروس کرونا در شکل جدید و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس که سلامتی شهروندان را تهدید می کند خانواده بزرگ شهرداری تبریز نیز از این اصل مستثنی نیست و در این راستا رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک برای همه همکاران و شهروندانی که متقاضی استفاده از خدمات شهرداری هستند، الزامی است.
آذرنیا اطلاع رسانی موثر و خوب در کنترل ویروس کرونا، تنظیف سرویس های بهداشتی، عدم تجمع در آبدارخانه و ضدعفونی کردن به شکل مستمر را از جمله اقدامات موثر عنوان کرد که توسط شهرداری منطقه ۱۰ عملیاتی شده است.
مدیرعامل پدافند غیر عامل شهرداری تبریز تصریح کرد: همکاری پرسنل و شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی مثبت بوده و این میزان مشارکت و توجه قابل تقدیر است.
وی ابراز امیدواری کرد: با رعایت همه جانبه پروتکل های بهداشتی که همواره مورد تاکید است بتوانیم این ویروس را کنترل کرده و شاهد بهبود اوضاع و سلامتی تمامی شهروندان باشیم.