عربستان از ضربه‌های مستقیم ایران می‌هراسد/ ایران موضع شرافتمندانه‌ای در قبال یمن اتخاذ کرده است
عربستان از ضربه‌های مستقیم ایران می‌هراسد/ ایران موضع شرافتمندانه‌ای در قبال یمن اتخاذ کرده است

رهبر انصارالله یمن نیروهای این جنبش و ارتش و قبایل یمن را به حمایت از “نبرد ساحل” برای دفاع از استان الحدیده فراخواند. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، به گفته شبکه خبری المسیره، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود در نخستین جمعه ماه رجب گفت: ایران موضع شرافتمندانه‌ای در قبال […]

رهبر انصارالله یمن نیروهای این جنبش و ارتش و قبایل یمن را به حمایت از “نبرد ساحل” برای دفاع از استان الحدیده فراخواند.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، به گفته شبکه خبری المسیره، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود در نخستین جمعه ماه رجب گفت: ایران موضع شرافتمندانه‌ای در قبال یمن اتخاذ کرده است و ما امیدواریم که در آینده نقش تهران بهتر از پیش باشد.

وی گفت: خصومت با ایران به ما مربوط نیست چراکه این کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستند که با ایران خصومت و دشمنی دارند.

اظهارات الحوثی بعد از آن ایراد شد که خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته بود: حوثی‌ها یمنی هستند اما با طرف خارجی به نام ایران ارتباط دارند.

الحوثی تصریح کرد: موضع ما در قبال اسرائیل و آمریکا اصولی است حتی اگر ایران هم نباشد. جنگ امروز با ایران نیست بلکه با یمن است. کسی که کشته می‌شود یمنی است نه ایرانی. این کشور ماست که درحال نابودی است.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: مبارزه ما تا زمان اخراج اشغالگران از تمامی مناطق یمن ادامه خواهد داشت و ما همچنان در برابر متجاوزان پایدار خواهیم بود. هیچ چیزی مربوط به ایران در یمن وجود ندارد و صحبت‌هایشان درباره ایران تنها توجیهات دروغینی برای تجاوزشان علیه یمن است.

وی گفت: عربستان با حمایت آمریکا و اسرائیل یمنی‌ها را هدف قرار می‌دهد. عربستان از ضربه‌های مستقیم ایران می‌هراسد برای همین در عراق یا سوریه با ایران رو در رو نمی‌شود.

رهبر انصارالله تأکید کرد: مسئله فلسطین نزد بسیاری از کشورهای عربی مرده است و دیگر برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

رهبر انصارالله یمن به عملیات قریب‌الوقوع ائتلاف عربی برای اشغال سواحل دریای سرخ و بندر الحدیده در غرب یمن پرداخت و گفت: عملیات هدف قرار دادن استان الحدیده با نظارت آمریکا و کمک انگلیس، عربستان و امارات صورت می‌گیرد.

الحوثی نیروهای انصارالله و ارتش و قبایل یمن را به حمایت از “نبرد ساحل” برای دفاع از استان الحدیده فراخواند.

وی درباره پرونده اسرا و بازداشت‌شدگان که طی مذاکرات میان طرف‌های یمنی مطرح شده بود نیز گفت: ما آماده عملیات تبادل هستیم.

وی فاش کرد که صحبت‌هایی میان انصارالله، سازمان ملل و دولت عبد ربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در این باره وجود دارد.

الحوثی تأکید کرد: پرونده اسرا یک پرونده انسانی است و ما کاملا آماده بررسی آن هستیم.