شهدای انقلاب؛ رسانه های مقاومت/ تلاش دشمن؛ تحریف اندیشه مقاومت
شهدای انقلاب؛ رسانه های مقاومت/ تلاش دشمن؛ تحریف اندیشه مقاومت
شهدای انقلاب هر یک رسانه ای هستند به بلندای تاریخ که با فریاد «هیهات من الذله» خط فکری مکتب عاشورا را از دوران انقلاب ترسیم کرده و اکنون در مدار جبهه مقاومت با دلدادگی تمام بر تاریخ جهان فریاد می کنند.

قلم پرس: یادداشت/ رقیه غلامی: بهمن ماه که می رسد بوی شکوفه های ایثار دلنواز تر از گذشته بر شاخسار درخت انقلاب مشام آزادگان جهان را می نوازد، ماهی که هر یک از شهدایش رسانه‌ای شدند به بلندای تاریخ.

آری شهدا این پیام آوران مکتب عاشورا چه زیبا درس دلدادگی آموختند از امام حسین علیه السلام و چه محکم و قاطع بر تاریخ جهان فریاد زدند «هیهات من الذله».

شعاری که پیروان مکتب روح الله از سال ۴۲ آن را به رسایی تمام و با مجاهدت خود در هر قشر و صنف تجلی بخشیدند و مسیر انقلاب را برای پیروزی و رهایی مردم از یوغ استکبار هموار کردند.

پیروانی که از دانش آموز، دانشجو، کارگر، کشاورز، کارمند، معلم، پیر و جوان، زن و مرد سینه سپر کردند و در برابر ظلم طاغوت ایستادند تا اسلام محمدی را با رهبری امام خمینی(ره) احیا کنند، رهبری که خود سال ها در مبارزه با طاغوت زندانی و فرزند عزیز خویش را نیز در این راه تقدیم کرد.

شهید جعفر محمدجعفرزاده در کسوت معلمی، شهید فیروز هابیل امیرخیز در کسوت دانشجویی، شهید عابدینی در کسوت دانش آموزی، شهید جلیلی در کسوت کارکری، شهید عبدی در کسوت کارمندی، شهید اسماعیل زاده در لباس خدمت سربازی و … نمونه ای از صدها هزار شهدایی هستند که در دوران انقلاب مقاومت کردند.

*دانش آموزان زینبیه پشتیبان جنگ

شهدایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ بر کشورمان توسط رژیم بعثی، راه آن ها ادامه یافت در خاکریزهای غرب و جنوب و جوانان به تاسی از آن ها از اقصا نقاط کشورمان لباس رزم پوشیدند و وارد کارزار جنگ با دشمن شدند.

و زیباتر از آن حرکت دانش آموزان دختر مدرسه زینبیه میانه در اهدای خون به رزمندگان، پخت و بسته بندی مواد غذایی در پشتیبانی از جنگ بود که روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۶۵ توسط هواپیماهای صدام پس از شکست دشمن در عملیات کربلای ۵ به خاک و خون کشیده شده و پرپر شدند.

آری شهدا همین حرکت خدایی را در جامعه به عنوان رسانه جاری و ساری ساختند که امروز مردم ما پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب همچنان برای ایستادگی در برابر دشمن جوانان خود را تقدیم کردند تا در تداوم آن محور جدیدی چون جبهه مقاومت در جهان شکل بگیرد برای مبارزه با استکبار جهانی که علمدار آن شهید حاج قاسم سلیمانی است که با شهادتش نیز هیمنه استکبار را به لرزه درآورد.

 

شهدایی که رسانه قدرتمندی هستند و راه و روش خود را از سیره پیامبر و امامان با ولایت مداری خویش انتخاب کردند و اکنون نیز روش آن ها مهمترین روش برای بیداری و آگاهی بخشی ملت های آزادی خواه و استمرار ارزش های الهی و اسلامی و انسانی است و این یعنی رسانه که بیدارگر است و واقعیت ها را با همه موانع بیان و آشکار می کند.

*تلاش دشمن تحریف اندیشه مقاومت

کارشناس ارشد ارتباطات در این خصوص می گوید: تلاش دشمن برای تحریف اندیشه مقاومت در افکار عمومی جهان و تصویرسازی ناصواب از این گفتمان، عیان است.

رامین نظامی خواه اضافه می کند: ارائه روایت مخدوش از واقعیت‌های میدانی و بازنمایی مغرضانه از چهره های برجسته جبهه جهانی مقاومت، دستور کار رسانه‌های جریان استکبار است ولی این خط بایکوت و تحریف به واسطه خون پاک شهیدان می‌شکند و وجدان‌های بیدار آزادگان جهان با این واقعیت روبرو می‌شوند که صلح و ثبات نتیجه مقاومت فعال است و خواری و زبونی نتیجه وادادگی.

وی می افزاید: امروز افسران جوان جنگ نرم بعنوان زبان گویای جبهه جهانی مقاومت نقش ویژه داشته و منطق گفتمان انقلاب اسلامی را تبیین و تشریح می‌کنند و با ارائه اخبار و تحلیل‌ها دشمن را در عملیات روانی ناکام می‌گذارند.

به راستی که اگر این شهدای انقلاب نبودند اکنون جبهه مقاومت شکل نمی گرفت و ملت ها علیه ظلم به پا نمی خاستند و حتی امروز در تداوم همین جریان رسانه ای شهداست که مدافعان سلامت در خط مقدم جنگ بیولوژیک استکبار سینه سپر و شهدایی هم تقدیم کردند.

شهدا خط مسیر خود را از شهدای تاریخ اسلام و عاشورا گرفته اند و بر همین اساس این خط فکری چون رسانه تا ابد ادامه خواهد یافت ولی در تداوم این فرهنگ باید یاد و نام شهدا را زنده نگه داشت همچنان که رهبر فرزانه انقلاب زنده نگه داشتن آن را کمتر از شهادت نمی دانند.

*دستور قرآن زنده نگه داشتن یاد شهدا به عنوان پیروان انبیا

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در این خصوص معتقد است: دستور قرآن یاد کردن انبیا و پیروان آن هاست و شهدا به عنوان پیروان رسولان الهی در همه اعصار بوده و باید راه و منش ان ها همیشه در زندگی ما جاری و ساری باشد.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی می گوید: وابستگی به فرهنگ شهادت مخصوص به قشر خاصی نیست و راه شهدا در حقیقت همان راه امام حسین(ع) است.

وی تاکید می کند: الگو پذیری از شهدا می‌تواند موجب سعادت دنیا و آخرت شود چراکه آن ها جایگاه رفیعی نزد حداوند دارند.

آری شهدا این رسانه های مقاومت، چراغ راهمان هستند و بر بلندای سرزمین مان ایران می درخشند تا همچنان در خط فکری خود مسیر جهان را به سمت استقلال، آزادی و عدالت رهنمون سازند، مسیری را که نظام سلطه درصدد انحراف آن و خاموش کردن صدای عدالت خواهی در جهان است.

  • نویسنده : رقیه غلامی