شعار احیای دریاچه ارومیه را دادیم ولی کشاورزی را توسعه دادیم
شعار احیای دریاچه ارومیه را دادیم ولی کشاورزی را توسعه دادیم
عضو هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه علاوه بر احیا باید از آب‌های سرزمینی و زیرزمینی حفاظت کنیم، گفت: با وجود اینکه سال‌های قبل شعار احیا دادیم ولی چند برابر صرفه‌جویی، افزایش کشاورزی را شاهد بودیم و این اقدامات زحمات گذشته را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسلمان ذاکر شامگاه امروز در حاشیه بازدید اعضای هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه از پروژه‌ها و طرح‌های دریاچه، جدیت رئیس جمهور و دولت در اهتمام برای احیای دریاچه ارومیه را ستود و اظهار کرد: مجلس و نمایندگان شمالغرب هم پیگیر جدی مطالبات مردم در زمینه احیای دریاچه است.

وی با تقدیر از اینکه آقای کلانتری، دبیر ستاد احیا عزل شد و امور به استانداران شمالغرب با دبیری آذربایجان غربی محول شد، افزود: این یکی از نقاط قوت دولت است که تصمیم‌گیری را منطقه‌ای و میدانی و اجرا را ملی کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از افتتاح تونل انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه تا دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام یک قدم موثر از ۲۷ اقدام در راستای احیای دریاچه ارومیه است که باید سایر قدم‌ها را هم همزمان اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه معتقدم در کل کشور بعنوان سیاست کلی باید همه منابع طبیعی احیا شوند، تصریح کرد: با توجه به ضرورت اصلاح الگوی کشت، باید محصولات آب‌بر جایگزین شوند و به سمت کشت پسته، زعفران و انگور برویم و تولید چغندر در حد ضرورت محدود شود.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه علاوه بر احیا باید از آب‌های سرزمینی و زیرزمینی حفاظت کنیم، اضافه کرد: با وجود اینکه سال‌های قبل شعار احیا دادیم ولی چند برابر صرفه‌جویی، افزایش کشاورزی را شاهد بودیم و این اقدامات زحمات گذشته را از بین برد.

وی ادامه داد: باید آبیاری نوین و قطره‌ای در چند استان کم آب کشور بصورت حاکمیتی و رایگان باشد.

ذاکر خاطرنشان کرد: اینکه دنبال چاه آب مجاز و غیرمجاز باشیم، لازم است ولی با آبیاری قطره‌ای اجازه استفاده درست از آب را بدهیم.

انتهای پیام/