سیدحسن نصرالله:لبنانی‌ها نمی‌توانند از بین رفتن امنیت و ثبات کنونی را تحمل کنند / ما در سوریه از جان همگان دفاع می‌کنیم، همه این را می‌دانند
سیدحسن نصرالله:لبنانی‌ها نمی‌توانند از بین رفتن امنیت و ثبات کنونی را تحمل کنند / ما در سوریه از جان همگان دفاع می‌کنیم، همه این را می‌دانند

دبیرکل حزب‌الله لبنان باتاکید بر لزوم برگزاری هرچه سریعتر انتخابات پارلمانی و تعیین رییس جمهوری در این کشور اعلام کرد اگر مداخله ایران و فتوای مرجعیت عراق نبود نزدیک بود عراق به وضعیتی مشابه سوریه گرفتار شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان نوشت سید حسن نصرالله، دبیر کل […]

دبیرکل حزب‌الله لبنان باتاکید بر لزوم برگزاری هرچه سریعتر انتخابات پارلمانی و تعیین رییس جمهوری در این کشور اعلام کرد اگر مداخله ایران و فتوای مرجعیت عراق نبود نزدیک بود عراق به وضعیتی مشابه سوریه گرفتار شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان نوشت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی در دیدار سالانه خود با مداحان قبل از آغاز ماه محرم ضمن تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی و تعیین رئیس جمهوری در لبنان، گفت: ما هیچ گزینه دیگری پیش رو نداریم.

وی گفت: مشکل کنونی با هم‌پیمانان ما نیست بلکه مشکل جریان “المستقبل” است. زمانی که المستقبل تصمیم بگیرد به پارلمان برود و میشل عون را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کند می‌توانیم با هم پیمانانمان به تفاهم برسیم.

سید حسن نصرالله گفت: امروز فرصتی برای حضور دو نامزد ریاست‌جمهوری از ائتلاف هشت مارس وجود دارد و نباید با دست کشیدن از نامزدی سلیمان فرنجیه، رهبر جریان “المرده” این فرصت را از دست بدهیم. وعده‌هایی درباره انتخاب رئیس‌جمهور در جلسه ۲۸ ماه جاری میلادی وجود داشت. هنوز نمی‌دانیم آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. اوضاع در روزهای آینده روشن‌تر خواهد شد.

سید حسن نصرالله گفت: دولت نباید سقوط کند بلکه باید فعالیت خود و مذاکره را با در نظر گرفتن نیازهای هم‌پیمانانمان ازسر بگیرد. لبنانی‌ها نمی‌توانند از بین رفتن امنیت و ثبات کنونی را تحمل کنند. ما باید برای حفظ امنیت و ثبات کشور تلاش کنیم؛ چرا که این تنها گزینه ماست.

نصرالله بار دیگر تأکید کرد: ما در سوریه از جان همگان دفاع می‌کنیم. همه این را می‌دانند. دستاوردهای ما در آنجا بسیار عظیم بوده است. ما خطر را دفع کردیم اما خطر هنوز از بین نرفته است به ویژه اینکه گروه‌های تکفیری همچنان از حمایت عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا و فرانسه برخوردارند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: تروریست‌ها در ماه رمضان گذشته تلاش کردند عملیاتی را در ضاحیه انجام دهند اما شکست خوردند. آن‌ها همچنان تلاش می‌کنند اما به امید خدا شکست خواهند خورد. تهدید نظامی گروه‌های تکفیری تا حد زیادی از لبنان دور شد و تکفیری‌ها امروز محاصره شده‌اند.

نصرالله درباره اوضاع سوریه گفت: راهکارهای سیاسی سوریه افق روشنی ندارند و میدان نبرد حرف اول و آخر را می‌زند. اوضاع سوریه به ویژه بعد از تنش میان آمریکا و روسیه و ادامه بحران بی اعتمادی میان دو طرف پیچیده‌تر شده است.

وی تأکید کرد: هیچ گونه مخالف مسلح میانه‌رویی در سوریه وجود ندارد. این مخالفان یا با جبهه النصره هستند یا با داعش. اگر مداخله مستقیم ایران و فتوای آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان نبود نزدیک بود این گونه نام‌گذاری‌ها و تسامح‌ها در پرونده سوریه، عراق را نیز گرفتار سازد و نابود کند. امید زیادی به شکست نظامی داعش در عراق وجود دارد اما خطر عملیات امنیتی همچنان پابرجاست.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: منطقه امروز در مرحله سرنوشت‌سازی قرار دارد. عربستان در اوج درگیری قرار دارد و با همکاری آمریکا و انگلیس تلاش می‌کند این درگیری‌ را به درگیری مذهبی تبدیل کند. اما این درگیری‌ها سیاسی است و همچنان سیاسی باقی خواهد ماند.

وی گفت: مساله کاملا مشخص است، جنگ با اهل سنت نیست بلکه با وهابیتی است که دنیا با تفاهم انگلیس و آمریکا و با ایجاد دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد درهایش را بروی آن باز کرده است.

نصرالله تأکید کرد: دشمن اسرائیلی از زمان شکستش در سال ۲۰۰۶ ناکام مانده اما از هر فرصتی برای جنگ علیه ما استفاده می‌کند. در شرایط کنونی اعراب حمایت مالی از اسرائیل را فراهم آورده و و دشمن تکفیری نیز در خدمت اسرائیل است اما اطمینان نداشتن دشمن ما به پیروزی موجب ناکامی آن شده است.