سفره مردم و اقتصاد کشور را گروگان برجام گرفتند / در روز روشن جیب مردم را در بورس زدند
سفره مردم و اقتصاد کشور را گروگان برجام گرفتند / در روز روشن جیب مردم را در بورس زدند

مریم۳, [۰۲٫۰۶٫۲۱ ۱۲:۲۹]به گزارش قلم پرس از تبریز، سعید محمد شامگاه در جمع مردم تبریز اظهار داشت: دولت سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه بابت چند قلم اساسی آب، برق، بنزین، گازوئیل و گاز پرداخت می‌کند ولی مردم هیچ حسی نسبت به این عدد ندارند، یارانه آشکار همان ۴۵ هزار تومان است، در حالی که […]

مریم۳, [۰۲٫۰۶٫۲۱ ۱۲:۲۹]
به گزارش قلم پرس از تبریز، سعید محمد شامگاه در جمع مردم تبریز اظهار داشت: دولت سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه بابت چند قلم اساسی آب، برق، بنزین، گازوئیل و گاز پرداخت می‌کند ولی مردم هیچ حسی نسبت به این عدد ندارند، یارانه آشکار همان ۴۵ هزار تومان است، در حالی که چنین عدد سنگینی هم به عنوان یارانه پنهان پرداخت می‌شود.

 وی افزود: باید فکری برای بدنه عمده جامعه کرد، دهک بالا ۱۳٫۵ برابر بیشتر از اولین دهک پایین بنزین مصرف می‌کنند، در حالی که دهک اول اصلا خودرو ندارد، دهک بالا چند خودرو در منزل خویش دارد، مصرف آبی که دهک بالا صرفا برای پر کردن استخر و جکوزی خود دارند نیز چندین برابر کل مصرف آب دهک پایین است، ولی شاهد هستیم دخترک سیستانی دهک پایین که برای تهیه آب به کنار نهرها می‌رود دستش از سوی تمساح ‌ها بلعیده می‌شود،ما برای حل این مسئله اجحاف و تضاد اجتماعی اقتصادی که ایجاد کرده است، ایده داریم.

محمد گفت : باید به هر شهروند ایرانی سهمیه انرژی داده شود و سهمیه‌های هر خانوار در قالب کارت انرژی به سرپرست خانوار تحویل شوند، بر این اساس مصرف تا سقف معینی به قیمت یارانه‌ای کنونی است که نرخ عادلانه‌ای دارد، ولی فردی که قصد مصرف ۱۳٫۵ برابری را دارد، باید هزینه نرخ آزاد آن را نیز بپردازد، همانطور که اگر خانواری مصرف کمتر از سهمیه مجاز داشته باشد باید مابه‌التفاوت آن را دریافت کند.

 این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۵۵ میلیون ایرانی در بورس کد دارند، اظهار داشت: بورس را نگاه کنید چه وضع فجیعی در آن ایجاد کردند، سال گذشته در یک فراخوان فریب، مردم را به بورس دعوت کردند و بعد در روز روشن جیب مردم را خالی کردند، درآمدهای مردم را به شدت کاهش پیدا کرد و هیچ کسی هم پاسخگو نیست.

وی افزود: ما برای همین بورس برنامه داریم، اعتماد ملی را به بورس برمی‌گردانیم و سهام افراد را خود دولت خریداری خواهد کرد و آنها را از بورس نجات خواهد داد همچنین در بحث بیمه، پوشش ریسک بیمه را انجام خواهیم داد و کسانی که در این بازار می‌خواهند فعالیت کنند بیمه حامی آنها می‌شود و اینقدر دچار ضرر و زیان نشوند.

محمد ادامه داد: بحث راه‌اندازی تالار بین‌المللی بورس یکی دیگر از راهکارهای ما برای نجات بورس است.

وی گفت: بحث فعال کردن فرابورس و عرضه پروژه‌های سودآور دولت در فرابورس و جذب سرمایه‌های مردم و برگرداندن اعتماد مردم به بورس، اینها جزو برنامه‌های خست که در یک دوره زمانی مشخص انجام خواهد شد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: دولت آقای رئیسی برای تک تک مسائل و مشکلات جامعه برنامه دارد، با نگاه به داخل هر چند که تعامل با دنیا را در دستور کار داریم، تعامل با دنیا را رها نمی‌کنیم.

وی گفت: اما شعار ما این است،”اول همسایگان” ، ما ۱۵ کشور همسایه داریم که دولت تدبیر و امید از تمام آنها غفلت کرده و ظرفیت‌های آنها را ندیده است.

محمد خاطرنشان کرد:آقایانی که به دنبال کدخدا رفتند و چندین سال است مردم را معطل کردند و سفره مردم و اقتصاد کشور را گروگان برجام گرفتند، ما این را تبدیل به عزت خواهیم کرد و براساس ایجاد یک تعادل و توزان در رویکرد ایران نسبت به شرق و غرب، ان‌شالله سعی می‌کنیم مسیرهای جدیدی را رو به رو کشور باز بکنیم و کشور را بیمه کنیم.

وی تصریح کرد: تفکری که به دنبال ایجاد عدالت در جامعه است، خیلی متفاوت است نسبت به تفکری که صرفا تمام آمال و آرزوهای خودش را در غرب می‌بیند و تمام نزدیکانشان گرین کارت دارند و در آمریکا و انگلیس بسر می‌برند و افتخار هم می‌کنند. 

محمد در ادامه ضمن اشاره به اینکه هدف ما مشارکت حداکثری آحاد جامعه در پای صندوق رای می‌باشد،گفت: حمایت ما از نامزد جبهه انقلاب می‌باشد که بیشترین تطابق با شاخصه‌های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری را داشته باشد همچنین دارای اقبال عمومی بالایی باشد که در حال حاضر حضرت آیت‌الله رئیسی بالاترین معیارها را در این راه و در جبهه انقلاب دارد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱