سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه : همه چیز درباره قتل جمال خاشقجی روشن می شود
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه : همه چیز درباره قتل جمال خاشقجی روشن می شود

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه وعده داد همه چیز در خصوص قتل جمال خاشقجی روشن شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در خصوص قتل جمال خاشقچی گفت: چارچوب تعیین شده از سوی جناب رئیس جمهور از همان ابتدا بسیار روشن است؛ هیچ موردی در این موضوع […]

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه وعده داد همه چیز در خصوص قتل جمال خاشقجی روشن شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در خصوص قتل جمال خاشقچی گفت: چارچوب تعیین شده از سوی جناب رئیس جمهور از همان ابتدا بسیار روشن است؛ هیچ موردی در این موضوع پنهان نخواهد ماند.

وی در گفتگو با خبرنگاران بعد از برگزاری جلسه دولت اظهار کرد:

“قتل خاشقجی موضوعی بین ترکیه و عربستان نیست. این موضوع مربوط به روشن شدن یک جنایت منفور است.

ترکیه در چارچوب حقوق بین الملل و قوانین حقوقی خود در حال انجام اقدامات لازم است.”

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل ۱۵ مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

روز پنجشنبه ۱۸ اکتبر دادستانی استانبول نیز اعلام کرد که بررسی و تفحص واحدهای امنیتی و قضایی ترکیه از اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی مطابق با قوانین و معاهدات بین المللی ادامه دارد.

عربستان سعودی در بیانیه‌ای که بامداد روز شنبه گذشته منتشر کرد، کشته شدن جمال خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی در این بیانیه مدعی شد خاشقجی بعد از “درگیری” با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری “فوت” کرده است و ۱۸ شهروند سعودی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.