سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لوکوموتیو دستگاه‌ها در مسیر رشد و توسعه باشد
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لوکوموتیو دستگاه‌ها در مسیر رشد و توسعه باشد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها متاثر از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستند، اظهار داشت: اگر این سازمان بالنده و پویا باشد، می‌تواند به‌عنوان لوکوموتیو، تمام دستگاه‌ها را به سمت رشد و توسعه هدایت کند. عابدین خرّم در آئین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها متاثر از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستند، اظهار داشت: اگر این سازمان بالنده و پویا باشد، می‌تواند به‌عنوان لوکوموتیو، تمام دستگاه‌ها را به سمت رشد و توسعه هدایت کند.

عابدین خرّم در آئین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی باید اثربخش باشد، افزود: برای تحقق این مهم باید از روزمرگی فاصله گرفته و در راستای اقدامات کیفی و عمقی به سمت وضعیت مطلوب و مورد نیاز کشور حرکت کنیم.

وی، رعایت عواطف و احساسات مردم در لایه‌های گوناگون، پرهیز از نگاه بخشی و محلی، دسترسی به اطلاعات و آمار دقیق و پردازش و استنتاج بی‌طرفانه آنها و شناسایی روند تغییرات و تبیین وضع موجود را از دیگر الزامات برنامه‌ریزی اثربخش عنوان کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به ضرورت‌های مدیریت و برنامه‌ریزی در استان اشاره کرد و گفت: نظام برنامه‌ریزی در استان باید به صورت هماهنگ و منسجم راهبری شود تا سهم استان از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

خرّم، برنامه‌ریزی در راستای کاهش نرخ بیکاری، جذب سرمایه و افزایش صادرات را در راستای تحقق اهداف توسعه استان ضروری برشمرد و خواستار نظارت جدی بر اجرای طرح آمایش سرزمینی استان و بازمهندسی توزیع اعتبارات و منابع شد.

وی، هماهنگی بخش‌ها با تغییر ساختار بودجه مبتنی بر رشد اقتصادی و پاسخگو کردن دستگاه‌ها نسبت به سهم آنان از رشد اقتصادی مصوب را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: نظام مسائل و برنامه‌های توسعه‌ای استان و شهرستان‌ها تدوین و برای بهره‌مندی از مشارکت‌ بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها ظرفیت‌سازی شود.

استاندار آذربایجان شرقی به برخی از اقدامات لازم در حوزه برنامه و بودجه نیز اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه‌ها و شناسایی و انتقال نیازهای واقعی استان به دستگاه‌های ملی و برنامه‌ریزی مدون برای بهره‌مندی از صندوق ذخیره استانی از اقدامات ضروری است.

خرّم با تاکید بر افزایش سهم بانک‌های استان از منابع مالی معادن، بالفعل کردن ظرفیت‌های توسعه‌ای صنایع بزرگ، برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی صنایع پایین‌دست و اهتمام فرادستگاهی برای اتمام پروژه‌های استانی و ملی، اظهار داشت: باید با مانع‌زدایی حداکثری در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری، بستر حضور سرمایه‌گذاران در حوزه زیرساخت را نیز فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در این راستا بر چند کارویژه مهم ازجمله فعال‌سازی کمیته بهره‌وری در راستای نیل به هدف‌گذاری رشد اقتصادی و برنامه‌ریزی برای تکمیل اکوسیستم فناوری با تشکیل و فعالیت کارخانه نوآوری در استان تاکید کرد.

پیگیری تحقق فاینانس‌های خارجی، فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع برتر و هماهنگی موثر با دستگاه‌های اقتصادی، بانک‌ها و وزارت امور خارجه برای ایجاد کانال‌های اعتباری و مالی با کشورهای همسایه از دیگر اقدامات ویژه در مسیر توسعه استان بود که استاندار آذربایجان شرقی به آنها اشاره کرد.

در این مراسم با قدردانی از خدمات و تلاش‌های داود بهبودی در مدت ۸ سال ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.