ساخت آسمان‌خراش ۵ کیلومتری برای تصفیه هوا
ساخت آسمان‌خراش ۵ کیلومتری برای تصفیه هوا

یک شرکت نوآوری و مهندسی آمریکایی در نیویورک تا ۴۵ سال آینده به دنبال ساخت یک آسمان‌خراش بسیار بلند برای تصفیه هوا است. به گزارش ایسنا به نقل از ساینس‌الرت، این شرکت بنام آرکونیک((Arconic قصد دارد تا یک آسمان خراش به طول ۴٫۸ کیلومتر(۳۳ مایل) را از مواد در حال توسعه یا موادی مانند سطوحی […]

یک شرکت نوآوری و مهندسی آمریکایی در نیویورک تا ۴۵ سال آینده به دنبال ساخت یک آسمان‌خراش بسیار بلند برای تصفیه هوا است.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس‌الرت، این شرکت بنام آرکونیک((Arconic قصد دارد تا یک آسمان خراش به طول ۴٫۸ کیلومتر(۳۳ مایل) را از مواد در حال توسعه یا موادی مانند سطوحی که دود و مه(smog) را می‌بلعند یا بالکن‌های جمع شونده که در حال حاضر در بازار وجود دارند بسازند.

شری مک کلیری، یکی از دانشمندان آرکونیک می‌گوید، یکی از پروژه‌های هیجان‌انگیز و فوری که در این آسمان‌خراش به کار خواهد رفت، (EcoClean)اکو کلین بوده که یک پوشش ویژه برای ساختمان‌هاست که به واسطه آن ساختمان به صورت خودکار تمیز شده و هوای اطراف خود را نیز تصفیه می‌کند.

57418388

این فناوری در سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد و مزایای بسیاری نسبت به پنجره‌های سنتی داشت.

این پوشش کاربردی علاوه بر زیبایی شناسی، دارای مزایایی مانند استحکام زیاد و عمر طولانی بوده و با کاهش آلاینده‌های اطراف به محیط زیست اطراف کمک خواهد کرد.

اکو کلین از نور و بخار آب کمک گرفته تا با مواد شیمیایی موجود در پوشش ساختمان مخلوط شده و اتم شناخته شده‌ای به نام رادیکال‌های آزاد را تولید کند.

رادیکال آزاد به اتم، مولکول یا یونی گفته می‌شود که الکترون جفت‌ نشده دارد. به عبارت دیگر پوسته الکترونی آن ناقص باشد.

این رادیکال‌های آزاد آلاینده‌ها را از هوا گرفته و آنها را تجزیه می‌کنند تا هوای اطراف ساختمان را از آلاینده‌ها و گرد و غبار پاک کنند.

نتیجه نهایی یک ساختمان پاک کننده است که توسط هوای پاک احاطه شده است.

57418389 (1)

یکی دیگر از نوآوری‌هایی که در این ساختمان به کار خواهد رفت پنجره‌های بلومفریم((Bloomframe است. این پنجره‌های موتوردار در کمتر از یک دقیقه به یک بالکن تمام شیشه‌ای تبدیل می‌شوند.

آرکونیک این فناوری را در نمایشگاه‌های تجاری سراسر جهان رونمایی کرده و در آینده نزدیک آن را روانه بازار خواهد کرد.

آرکونیک به جای صرف دو برابر پول برای ساخت پنجره و فضای جداگانه، می‌خواهد بر روی موادی سرمایه‌گذاری کند که انعطاف‌پذیر بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

این آسمان‌خراش که از مواد چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شود تا سه مایل در آسمان بالا خواهد رفت.