در تماس تلفنی روحانی با استاندار آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟
در تماس تلفنی روحانی با استاندار آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟
استاندار آذربایجان شرقی امروز در کنفرانس تصویری با رییس جمهور به تبیین آخرین وضعیت استان و عملکرد نهادهای مسئول در مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش قلم پرس، استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در کنفرانس تصویری با رییس جمهور به تبیین آخرین وضعیت استان و عملکرد نهادهای مسئول در مقابله با کرونا پرداخت و گفت: بخشنامه امروز وزارت کشور مبنی بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تشدید ممنوعیت ها نیز به زودی در استان اجرا می شود.
محمدرضا پورمحمدی در گفتگوی زنده با رییس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا ویروس در استان گفت: متاسفانه تا به امروز نتیجه تست یک هزار و ۹۴ نفر از هم استانی های ما، مثبت بوده و نزدیک به صد نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند
وی تعداد ظرفیت تخت های بیمارستانی استان را پنج هزار و ۲۰۰ تخته برشمرد و عنوان کرد: تا به امروز، ۶۵۰ تخت بیمارستانی برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا، اشتغال شده است.
وی از تجهیز کامل تخت های بیمارستانی مورد نیاز در بخش icu نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه به برکت اقدامات ارزشمند دولت یازدهم و دوازدهم در استان و تلاش شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هیچ مشکلی در ارتباط با امکانات و تجهیزات درمانی نداریم.
استاندار آذربایجان شرقی، دوره پیک اول مربوط به کرونا ویروس در استان را مربوط به بازه زمانی ۲۹ اسفند تا سوم اسفندماه اعلام کرد و اضافه کرد: امیدواریم با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی بیش از پیش مردم بتوانیم این بیماری را بدون داشتن دوره پیک های دیگر، شکست دهیم.
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تردد در جاده های استان نیز بیش از ۶۳ درصد کاهش یافته و بخش اکثریت جامعه، همکاری خوبی با مدیریت استان و کادر بهداشت و درمانی دارند. بر این اساس، بخشنامه امروز وزارت کشور مبنی بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز به زودی در استان اجرا می شود که جزییات اجرای این طرح در استان را از طریق رسانه ها اعلام می کنیم.
وی به غربالگری و تب سنجی تمام سرنشینان خودروهای ورودی و خروجی به تبریز و سایر شهرستان های استان توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: در روزهای آتی نیز، نظارت بر محدودیت تردد در جاده های مواصلاتی استان و ممانعت از ورود خودروهای غیربومی به استان نیز تشدید می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اخیر، امسال هیچ یک از پارک ها و تفرجگاه های استان، در روز طبیعت، میزبان مردم عزیز استان نخواهند بود. امیدواریم در صورت رعایت توصیه های بهداشتی و درمانی توسط مردم در دو هفته آتی، بتوانیم زنجیره انتقال کرونا ویروس در استان را از بین ببریم.
حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور اسلامی ایران نیز در این ارتباط زنده از تلاش های مدیریت ارشد استان و کادر بهداشت و درمان قدردانی کرد و خواستار رعایت توصیه های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا توسط مردم استان شد.
انتهای پیام/