تکذیب خبر اعلام خروج ترامپ از برجام به مکرون از سوی دفتر رییس‌جمهور فرانسه
تکذیب خبر اعلام خروج ترامپ از برجام به مکرون از سوی دفتر رییس‌جمهور فرانسه

بنابر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، ترامپ در مورد تصمیم خود مبنی بر خروج آمریکا از برجام به مکرون اطلاعی نداده است. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، بناا بر اعلام رویترز، دفتر امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه در واکنش به خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه دونالد ترامپ صبح روز سه‌شنبه مکرون را در […]

بنابر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، ترامپ در مورد تصمیم خود مبنی بر خروج آمریکا از برجام به مکرون اطلاعی نداده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، بناا بر اعلام رویترز، دفتر امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه در واکنش به خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه دونالد ترامپ صبح روز سه‌شنبه مکرون را در جریان تصمیم خود برای خروج از برجام قرار داده است، با تکذیب این خبر اعلام کرد که ترامپ هیچ نشانه‌ای را از تصمیم خود در مورد برجام که (ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران) اعلام می‌شود، به مکرون اعلام نکرده است.

دفتر کاخ الیزه همچنین در گفت‌وگو با رویترز خبر منتشر شده مبنی بر گفت‌وگوی ترامپ و مکرون در این باره از سوی نیویورک تایمز را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از اعلام تصمیم خود در مورد ماندن در برجام یا خروج از آن خبر داد.

این در حالی است که مقامات کشورمان همواره هشدار داده‌اند که ایران گزینه‌های متعددی در صورت خروج آمریکا از برجام در اختیار خواهد داشت و در صورت لزوم از آنها استفاده می‌کند.

همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به خروج احتمالی ترامپ از برجام،‌اظهار کرد: اگر ترامپ دست به اشتباه برهم زدن برجام به عنوان یک دستاورد جهانی بزند یقینا در شرایط بدتری مجبور خواهد شد حقوق مردم ایران را بپذیرد.