بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند راهبردی برای نسل های آینده ایران
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند راهبردی برای نسل های آینده ایران
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند راهبردی برای نسل های آینده ایران و خطاب به جوانان و همچنین مساله سیاست گذاری رسانه ای است .

قلم پرس، مریم صاحب اختیاری _ یادداشت:  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند راهبردی برای نسل های آینده ایران و خطاب به جوانان و همچنین مساله سیاست گذاری رسانه ای است .

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی ” بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  ” را به عنوان یک دستاوردی شگرف در سال های اخیر و خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان به عنوان یک مرحله خود سازی ، جامعه پردازی ،و محور تحقق نظام پیشرفت اسلامی در سال روز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۹۷ مطرح کردند .

 

مهمترین مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب که به عنوان مشخصه بارز و ماندگار در انقلاب اسلامی تا به حال تقش چشمگیری در تمامی عرصه ها در جامعه داشته است ، حضور مردم انقلابی و به ویژه جوانان بوده است که همواره از آرمان ها دفاع کرده اند و از پیروزی انقلاب اسلامی تا هشت سال دفاع مقدس شاهد بوده ایم . قشر جوان  یک نیروی محرک و موتور جامعه ، پر انرژی ، با پشتکار و امیدوار به آینده است که همواره در مقابل تهدیدات دشمن تا به امروز روحیه جوانی خود را حفظ کرده است روحیه انقلابی و عمل جهادی جوانان را به کار وادار می کند و آن را  الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی می سازند .

 

لازم به ذکر است که برای نقش آفرینی این قشر ، ویژگی هایی را باید مورد توجه قرار داد ، از جمله تعلیم و تربیت ،اشتغال زایی ، تحصیل به علم و …..و هدایت های متناسب با ویژگی های جوانان با توجه به پیچیدگی ها و حساسیت های بیشتر خود در عصر جدید نسبت به گذشته ،نیازمند این هستند که بر اساس شرایط روحی و موقعیت های جغرافیایی خودشان ، آموزش ها و راهبرد های متفاوتی دارند .

 

نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند راهبردی و یک سرمایه کشور تعریف شده است که در تمامی عرصه ها تاثیرگذار بوده است .روحیه جوان گرایی و حفظ ارزش های اسلامی از مصادیق مهم در پیشرفت و تولید علم و دانش بوده که نسل جوان می تواند به خوبی مدیریت کند و جایگاه خود را در جامعه پیش ببرند .مرحله خودسازی و جامعه پردازی در تمامی عرصه های سیاسی ، اجتماعی ،فرهنگی و غیره بر عهده جوانان است که باید با تامل خود و تلاش در جهت راهبردها و  رویکردها  برای  رسیدن به آرمان های خود و انقلاب نزدیک تر سازند . همچنین ار قشر جوان انتظار می رود که همچون سرمایه های اصلی کشور بستر و موجبات پیشرفت را در همه زمینه ها فراهم نمایند .

 

در حالی که مسئولان و مقامات  عالی رتبه کشور به دنبال تغییر روند وضع موجود هستند ،بایستی بکار گیری از جوانان را موجب تحول آفرینی بدانند و این یکی از ضروریات گام دوم انقلاب است ؛ علاوه بر این ، با روحیه تحول آفرینی می توانند در مسیر روشن انقلاب نقش آفرینی کنند . در کشورهای پیشرفته جهان امورات اجرایی کشور به دست جوانان بوده و با آنها در اتاق فکر مشورت می کنند و با بکار گیری تجربیات آنها در حل مشکلات یاری می رسانند در حالی که در کشور ما جای تاسف می باشد که مدیران و مسئولان با سن و سال های بالا بر منصب ها و پشت میزهای مدیریتی بوده و بی تجربگی و اعتماد نکردن به آنها را اشتباه می پندارند .‌

 

از آنجا که حوادث اخیر در چند ماه گذشته در کشور باعث اغتشاشات و ناآرامی ها با هدف اسلام ستیزی و تجزیه ایران که یکی از اهداف دشمن بوده است ،رسانه های معاند به این اهداف بیشتر دامن زدند .هدف دشمن نیز با فشارهای بیشتر خود همراه با تحریم های اقتصادی ، اختلال در روند مایحتاج مردم ، ایجاد یاس و ناآرامی و توطئه های جدید در ناکارآمدی نظام داشته است از جمله ،به کسب و کارهای آنلاین  به  همراه با اختلال  و کاهش در سرعت اینترنت با توجه به سیستم امنیتی کشور و مسدود شدن برخی شبکه های اجتماعی و بیکار شدن بسیاری از افراد در این کسب و کارها در عصر نوین رسانه که در آن زندگی می کنیم و این مساله همچنان ادامه دارد ، آسیب های جبران ناپذیری را به کاربران وارد کرده است .

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امروز   ( ۱۹/۱۰ /۱۴۰۱   ( در دیدار مردم قم به مناسبت سال روز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ )۱)  ، تلاش برای ضربه زدن به نظام اسلامی به وسیله مجموعه ای از اقدامات اعم از تهدید ، تحریم ،جاسوسی ، نفوذ ، فشار حداکثری ، ایران ستیزی ، اسلام ستیزی و تلاش مستمر آمریکایی ها را در طول ۴۳ سال گذشته خواندند و افزودند : در راس همه این کارها ،ضربه زدن به جمهوری اسلامی به وسیله تبلیغات است .

 

با این حال ،مساله سیاست گذاری رسانه ای ، با تاکید رهبری به عنوان یک ابزار رسانه ای پیشرفته و فراگیر در مجموعه ای از اصول و هنجارها در جهت رفتار نظام های رسانه ای گردآوری و تدوین می شود . این سیاست ها در اصل ،یک عمل اساسی و وسیع بوده و مبتنی بر گام دوم انقلاب است . نقش نظریه های ارتباطی به مثابه مسئولیتی اجتماعی در سیاست گذاری رسانه ای از دیدگاه زمانی و کارکردی و میزان تاثیرات به رسانه ها اهمیت دارد . رسانه های جدید و دوسویه  بودن  آنها ، استنباط نوع ارتباط را در عصر دیجیتالی بودن و گستره مخاطبان با چالش مواجه کرده است .

 

از این رو باید توجه داشت که توانمند سازی جوانان در رسیدن به تحقق اهداف در جامعه در مرحله خودسازی  و جامعه پردازی که بر دوش آنان است و نیز بهره برداری از دستاوردهای چند ساله انقلاب در جهت بخشیدن به پیشرفت های مادی و معنوی کشور  ، مسئولیت پذیری و با انگیزه و نشاط بودن در حل ریشه یابی ضعف ها و خطاها ، مایه  افتخار سربلندی و سرافرازی کشور می شود و علاوه بر آن ،سیاست گذاری رسانه ای و با آگاهی دادن به نسل جوان در فراهم ساختن شکست تبلیغاتی نظام سلطه و آشوب گر  در جهت بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود .

 

 

انتهای پیام